måste bilen vara skattad vid bes

YööA
24 juli 2007 · 607 Inlägg

Ja som rubriken lyder, hur ligger det till ?

Brynäs tigers
bojboj
24 juli 2007 ·

Ja för man betalar ju skatten för att bilen ska få åka på våra skitvägar vi har.

rs niklas saab expert
24 juli 2007 · 248 Inlägg

icke den behöver inte vara skattad eller försäckrad å du kan åka in med dubb däck mitt i sommaren å bes. det har inte bes med att göra.
bes en bil förra veckan som stått sen i vinteras å dom sa inget om dubb däcken frågade tom mvh niklas

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
Muttley
25 juli 2007 ·

rs niklas skrev:
icke den behöver inte vara skattad eller försäckrad å du kan åka in med dubb däck mitt i sommaren å bes. det har inte bes med att göra.
bes en bil förra veckan som stått sen i vinteras å dom sa inget om dubb däcken frågade tom mvh niklas

du måste no kolla reglerna en gång till?`??? SJÄLVKLART måste du försäkra din bil när du kör till besiktningen fattar du väl själv ??
utan din försäkring vem ska betala skadorna på den bil du kanske krockar med ?????
de blir ju inte så billigt att laga en bil via din ficka..


men som sagt svaret är,  bilen din måste vara trafikförsäkrad för att du ska kunna komma in till besiktningen, annat fall utan försäkring så dra den på släp???

rätta mig om jag har fel.

Senast redigerat av tkd_rille (25 juli 2007)

Fishy Skattebetalare
26 juli 2007 · 87 Inlägg

Bilen måste vara påställd och försäkrad!! Annars får du överhuvudtaget inte ta ut den på vägen, inte ens bogsera den!

Dock behöver den itne vara skattatd, har du nyss ställt på den så kan du få ett "Bevis om påställning" som du måste ha med dig i bilen vid färd, där står hur länge du får köra innan du får användningsförbud pga obetald skatt.

sonab
28 juli 2007 · 96 Inlägg

rs niklas skrev:
icke den behöver inte vara skattad eller försäckrad å du kan åka in med dubb däck mitt i sommaren å bes. det har inte bes med att göra.
bes en bil förra veckan som stått sen i vinteras å dom sa inget om dubb däcken frågade tom mvh niklas

Lite OT, men inte kan du bes. en bil med dubb, (endast 1 dec - 31 mars.)

Mokko
28 juli 2007 · 286 Inlägg

Det går bra att besikta en avställd bil, bara man tar dit den på trailer. Känner en som har besiktat flertalet bilar som varken har varit skattad eller försäkrade, men som sagt man får inte köra dit den utan måste traila den dit.

falloutboy
29 juli 2007 · 1 723 Inlägg

som vanligt är det olika bud på vad som gäller. det här gäller enligt http://www.vv.se/templates/page3____620.aspx

Att köra ett avställt fordon
Som regel får du inte köra ett avställt fordon. Det finns dock ett undantag: när du ska köra närmast lämpliga väg till och från en besiktning. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang