2936
Sök

elda, kvadda eller demolera bilen?

755 Inlägg
29 juli 2007
det är våra pengar som vi betalat in som går till ersättnig så det tycker jag inte du ska göra kolla vad du får på skroten för den eller sålj den som reservdels bil på blocket..

draminbil.nu
1 382 Inlägg
29 juli 2007
Först så får jag säga att jag inte förstår ditt siffer system? Under 1:an är det mitt påstående och sedan svar, men 2:an och 3:an fattar jag inte riktigt?

Jag försvarar intedom som kör vårslöst (rätt stavat??), eller iallafall inte sättet de kör på. Men närdet väl smäller är det en OLYCKA och det ärföratt täcka OLYCKOR som försäkringarna finns!
Däremot finns dom inte för att man när man är trött på sin bil ska slå sönder den och sen få pengar för det..0

Förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara dubbel moral? Att tycka att man ska få ut pengar när olyckan varit framme, men inte få ut pengar när man slått sönder sin egen bil, just för att få ut pengar??

Sen att man såklart inte ska köra förfort är vi överenns om? Men det gör man! Fast du kanske tycker att försäkringsbolagen ska sluta betala ut pengar om man kört förfort??

haxer skrev:
Först ut..

1.  "Varje tusenlapp försäkringbolaget betalar ut betalas i första änden in av oss som köper deras försäkringar. " 

Svar: Precis helt rätt så fungerar försäkringsbolag!

2. Men rogge finns här rätt mycket har jag märkt den sista tiden. Och som vi redan vet så måste pengarna komma nånstanns ifrån.

3. Detta har inget med ditt svar att göra.

Har märkt den sista tiden att folk verkar ha rätt hög moral i ena sidan och höga värderingar men så fort det kommer till bilar så skiter dom i vilket eller så vill dom bara visa sej tuffa.
Är jäkligt trött på det (nu skriver säkert någon att han/hon är trött på mej) och jag tycker det borde få ett slut ha samma värdering på dej själv och andra som du vill att andra ska ha mot dej. Så slipper vi alla tråkiga saker som händer. Dock så finns det inte bara du och jag i trafiken finns en massa andra också och alla olyckor är inte självförvållade. Men tyvär så är väldigt många självförvållande helst hos tonåringar dvs 18-25år enligt dom flesta försäkringsbolag. Många av oss kör sämre än vad vi borde och tänker mindre än vi skulle kunna + många nya saker som händer många nya sinnen att hämta in och mest av allt hitta vilka vi verkligen är och komma ut på äventyr och tyvär så finns det väldigt många ute i trafiken som tror att det är drifttävling varenda kväll eller party eller dragrace. Finns banor för sådant hade 80%hållt sej på banan så hade säkerligen många försäkringsbolag sänkt sina premier och det hade blivit bättre miljö i trafiken.
Vill också påpeka att jag tycker det är extremt fel att fiffla med pengar om det inte är lagligt!!

Toyota mekaniker
240 Inlägg
29 juli 2007
Du kan ju alltid elda upp tråden om du inte vill ha kvar den.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
29 juli 2007
Kör folkrace med skiten, klart roligare än att elda upp den.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
29 juli 2007
http://www.gemigdinbil.nu/

Kontakta dessa grabba, dom tar nog gärna din imot din bil och gör livet surt för den. Kolla på filmerna så förstår du vad jag menar.

Lev livet, det kan ta slut fort

2 182 Inlägg
29 juli 2007
FL3JM skrev:
Kör folkrace med skiten, klart roligare än att elda upp den.

Håller med, mycket roligare

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Pan
29 juli 2007
Om den är så jävla kass hade jag nog kört skiten ur den. Anordna ett egetfolkrace på något industriområde och krocka lite och ha kul vettja. Hoppa med den eller något annat lajbans.

PS: filma det sedan och lägg upp det här så har man något att garva åt smile

MVH
Senast redigerat av Pan (29 juli 2007)

Sök