4068
Sök

Ont i nacke efter dikesåkning

1 418 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Ja imorse lyckades man med att sätta bilen i diket när man väjade för ett rådjur, gick runt 80-90 skulle jag tippa på och gjorde inte ont på plats men nu efter att ha sovit en stund så är jag väldigt stel och har ont i nacken och huvudet känns allmänt tungt och är illamående. det tog aldrig tvärstopp men hur stor är risken att jag fick whiplash? sad

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Proljece?
1 464 Inlägg
29 juli 2007
Berer på helt hur skadan tog svårt att bedömma bakom en data skärm dock skulle jag råda dej till att åka till sjukhuset även om du bara känner dej lite daskig så kan det verkligen bli värre. Helst om du känner illamående betyder "hjärnskakning".
Senast redigerat av haxer (29 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

379 Inlägg
29 juli 2007
Säger bara: Åk till sjukhuset så de får kolla upp det och att du får det dokumenterat. Kanske inte är något nu men om några år kanske du får problem och då kan de gå tillbak i dokumentationen och se att du har varit och blivit undersökt för nacken.

Låter som en hjärnskakning, kan vara värre saker, tyvärr.

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Örebroare i exil
970 Inlägg
29 juli 2007
Som sagts, det kan va lämpligt att kolla upp sig på sjukan. Va själv med i en trafikolycka i början av maj. Kände ingenting och åkte hem efteråt, ramlade ihop efter ett par timmar hemma. Blev ambulans till sjukhuset där dom konstaterade på röntgen att ryggen va paj. Är fortfarande sjukskriven...

Fast klart bor du i ljusdal har du ju ~10 mil till sjukhuset, så att ringa sjukvårdsupplysningen och lyssna med dom först kanske kan va smart.

Hej FRA!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
29 juli 2007
Åk in på sjukan å be dom kolla nacken, så fort som möjligt!
Om du har fått en skada så kan de ju va bra å ha de dokumenterat om du vill kunna få ersättning om du får problem när du blir äldre.
Känn dej inte dum eller mesig som åker in för ont i nacken, för de är du inte! Alltid om man varit med om en olycka så ska man åka in på kontroll, för säkerhets skull, för smärtan kan komma efteråt, men när de nyss har hänt så är man chockad å känner inget...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

1 418 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Åker in imorgon eller på måndag då hmm spydde just dessutom...

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)

379 Inlägg
29 juli 2007
Lindberg88 skrev:
Åker in imorgon eller på måndag då hmm spydde just dessutom...

Huvudvärk och illamående är tecken på hjärnskakning.

Ring sjukvårdsupplysningen och hör vad de säger. Personligen hade jag åkt in till sjukhuset direkt.

Be någon skjutsa dig, inte bra att köra i det skicket

Homer "Wohoo!"

DFFL
9 020 Inlägg
29 juli 2007
Åk in direkt.
Jag körde av vägen i strax över hundra och stannade på ca 5 meter för 2 år sen och kände inget då heller.
Men förra vintern så började få skitont i ryggen och gick till kiropraktor.
Han ställde massa frågot och tillslut kom han fram till att det berodde garanterat på olyckan.
(Jag är inte speciellt aktiv, så det beror inte på t.ex fotboll eller nåt sånt.)
Och jag har fortfarande konstant ont i ryggen.
Och tro mig, man vänjer sig inte vid det. Gör lika förbannat ont hela tiden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 418 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Blir imorgon då, ska försöka sova nu hmm

Rylander
29 juli 2007
FireTraXX skrev:
Åk in direkt.
Jag körde av vägen i strax över hundra och stannade på ca 5 meter för 2 år sen och kände inget då heller.
Han ställde massa frågot och tillslut kom han fram till att det berodde garanterat på olyckan.
(Jag är inte speciellt aktiv, så det beror inte på t.ex fotboll eller nåt sånt.)

Jag har konstant ryggont i över 1 år nu och jag har vant mig vid det finns inget att göra åt saken enligt läkarna.. så tro mig man blir van med konstant ryggont men är inget behagligt kan jag lova, 3 frakturer på 3 kotor fick jag i en rullning med bil sad

Kettunen
29 juli 2007
Rylander skrev:
FireTraXX skrev:
Åk in direkt.

Jag har konstant ryggont i över 1 år nu och jag har vant mig vid det finns inget att göra åt saken enligt läkarna.. så tro mig man blir van med konstant ryggont men är inget behagligt kan jag lova, 3 frakturer på 3 kotor fick jag i en rullning med bil sad

3 året med kass svanskota ..
Det suger att ha rygg problems

Rylander
29 juli 2007
Kettunen skrev:
Rylander skrev:
FireTraXX skrev:
Åk in direkt.

3 året med kass svanskota ..
Det suger att ha rygg problems

Kan inte mer än att hålla med:(

755 Inlägg
29 juli 2007
vi är rätt många med rygg problem ser jag..
har själv det efter en krock med folkrace bil.. dum som man var så tänkte man inte så långt att man gick och kollade sig så jag har gått ett år med rygg problem inte kul ska på hälso undersökning efter semestern så det blir koll på ryggen då med får väl säg att det har hänt genom jobbet eller något

4 767 Inlägg
29 juli 2007
Åk in direkt ffs!

Jag smällde 22 juni (träffa ett räcke i 100..) och har inte återgått till arbete ännu, konstant ont i nacke, fick whiplash, har även fått problem med smärta i ländryggen osv. Går på sjukgymnastik regelbundet och äter värktabletter för att kunna sova om nätterna.

Rygg/nacke problem är inget att leka med!! Och det är sånt som inte blir bättre med åren utan kanske kommer mkt värre om 10-20-30 år..

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (29 juli 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 418 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Var på sjukhuset idag och har turen att jag sträckt nån muskel bara, skulle väll gå över om en vecka typ sa dom smile

379 Inlägg
29 juli 2007
Skönt för dig att det inte var något allvarligare. Bra att ha det dokumenterat

Homer "Wohoo!"

1 418 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Mjo smile

Sök