Golf Caddy som dör när svänger höger!

ChristianSWE
10 februari 2007 · 2 Inlägg

Är i behov av hjälp.
Kör runt i en caddy -91:a som har fått för sej att den skall dö när man svänger höger.
Står man helt still och snurrar på ratten så funkar den som den skall, bra tomgång och inga problem men kör man framåt och svänger höger så dör den direkt, när man rätar ut den igen så vaknar den till liv igen och går hur bra som helst.

Problemet kommer vare sej jag kör i 20kmh eller i 110kmh!

Är jättetacksam för svar.

//Christian

bullen30 svetsare
10 februari 2007 · 119 Inlägg

måste vara något jordfel..
kolla så att det inte sitter någon lös kabel någon stans.

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!
DanneDynamit
10 februari 2007 · 302 Inlägg

bara en ide men har du en tung nyckel knippa hängandes på bilnyckeln kan de va så att när du svänger rör sig nyckeln i tändnings låset i de läget så den stängs av bara en chansning kan ju va de har hört talas om andra som haft de problemet och de har uptäckt att de va så enkelt

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
alexus65
10 februari 2007 · 152 Inlägg

En kompis hade ett liknande problem, när han gasade på rejält och och svängde så gick bilen illa och dog. Det visade sig vara jordfel pga att motorn rör på sig rätt rejält ju vid gas på drag. Värt att kolla upp!

Insane Base
Mazda 323 (1989)
ChristianSWE
11 februari 2007 · 2 Inlägg

Satte nyligen dit en xtra jordfläta så jag tror inte att det är det iaf.
Har letat efter trasiga kablar och slangar, dragit ut alla kontakter och sputat på 5-56.
skall testa det med tändningslåset.

Kan det vara så enkelt att det är skit i tanken som "rullar" dit och täpper till när man svänger?

Tack för hjälpen ... kom gärna med mer bra förslag.

//Christian

kadden
6 mars 2007 · 62 Inlägg

jag har exakt samma jävla fel på min golf 2 det retar mig till vansinne.jag trodde först att det var nåt med bränslet men jag kollade upp det och det var inget fel men sen slog tanken mig om att det kan ju vara jordfel me  jag har gjort presis som du och kollat efter glapp och brustna slangar..

chrillemk2gti
6 mars 2007 · 197 Inlägg

det kan vara ett kännt orginal betennde på äldre vw s  brukar oftast uppstå när tanken är under hälften å då suger pumpen luft hadde så på min golf innan jag börja modifera den
kan ju vara så att pumpen i tanken "förpumpen" har sagt upp sig å då blir det tyngre för huvudpumpen

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
Kesler
29 juli 2007 · 3 650 Inlägg

Nästan helt säker på att det är bensinpumpen det är fel på.

Senast redigerat av Kesler (29 juli 2007)

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
29 juli 2007 · 277 Inlägg

säger samma sak som kesler.. soppa pump som inte suger som den ska. det e jag säker på

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
pv-rules kung
30 juli 2007 · 52 Inlägg

det är garanterat ett elfel, men om det är en sladd vid tändlåset eller vid motorn vete faan, följ alla kablar mellan tändlås å tändspole

haxer Proljece?
30 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Kolla upp det tills vidare kan du ju svänga vänster big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
JonasPLind
30 juli 2007 · 820 Inlägg

Börja med nascar racing smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang