3021
Sök

Greja till kaross från grunden med glasfiber?

Lite överallt..
612 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Hejsan Hejsan!

Nu har min fantasi kommit igång rejält under dagen, då jag blev omkörd av en Toyota supra idag! (När jag ÖVNINGSKÖRDE! lol)

Fantasin snurrade igång på direkten och började tänka på vilken fin form suprorna har.
Efter ett tag så tänkte jag även, att om jag skulle köpa bara själva ramen från en gammal supra och sedan försöka gjuta sjävla karossen i glasfiber, och sedan plocka ihop lite grejor och fixa en bil.
Man måste väll antagligen få tag på lite orginalplåtar från en supra som man kan gjuta av, men varför inte prova?

Motorn lär väll från början bara bli en "vanlig", typ b23F elle nå liknande.

vad tror folket om detta?

Är det värt att ens börja fundera på eller..?
P.S är inte tänkt som något "Snabbt-fixa-och-montera-sedan-köra" bygge, utan kanske lite mer serriöst.
Senast redigerat av A_Lindahl (1 augusti 2007)

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Tror du verkligen borde fundera på ekonomin då ett sådant arbete antagligen hade kostat duktigt mycket och tagit längre tid än du hade tänkt dej. Antagligen lättare att köpa bilen i framtiden ser inte heller meningen med att trycka in en volvo motor i den blir inte en supra blir en plast volvo. Ännu värre!!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Lite överallt..
612 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Tror du verkligen borde fundera på ekonomin då ett sådant arbete antagligen hade kostat duktigt mycket och tagit längre tid än du hade tänkt dej. Antagligen lättare att köpa bilen i framtiden ser inte heller meningen med att trycka in en volvo motor i den blir inte en supra blir en plast volvo. Ännu värre!!

Nej, har funderat på det, kostnaden alltså.

Men man får väll ta det i den takt som man har råd. och vad gäller tiden som blir det ju som sagt inte något bygge som är räknat att bli klart i sommar! utan kanske om 3-4 år.

Och med motor menar jag ju inte att det skulle sitta en volvomotor i permanent, utan att en "riktig" motor skulle införskaffas när ekonomin tillåter! tongue

Men man kanske skulle köpa en rostig 240 istället och gjuta om till glasfiberkaross och gjuta ett eget kjolpaket? smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

8 156 Inlägg
2 augusti 2007
Börja med något lättare.
Du kanske skulle börja med att renovera en gammal bil av något slag och prova på att göra vissa detaljer i glasfiber, t.ex skärmar, baklucka och huv?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök