Nissan 200sx s14

tecman
27 juli 2007 · 1 741 Inlägg

^^ om du köper en downpipe, frontpipe och catback så har du ju hela avgaset.. varför köpa det i delar och inte i ett kit? (du har bara en av varje så nåt r behövs inte i slutet)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Trozzo Oekonomisk, ja visst
27 juli 2007 · 966 Inlägg
Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
27 juli 2007 · 1 123 Inlägg

Trozzo skrev:
Vad sägs om denna

http://www.blocket.se/vi/12045186.htm?ca=16_s

Även en orginalare

http://www.blocket.se/vi/12510259.htm?ca=16_s

den första har gått ca:15-16000mil de är mkt
sen den andra e ju automat

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
27 juli 2007 · 1 123 Inlägg

tecman skrev:
^^ om du köper en downpipe, frontpipe och catback så har du ju hela avgaset.. varför köpa det i delar och inte i ett kit? (du har bara en av varje så nåt r behövs inte i slutet)

var finns kitet som man kan köpa? bpu:P(grenrör,down-frontpipers,sportfilter,cat eller turboback om man köpa hela kitet då måste de mkt billigare än köpa seperat??
men som sagt vet du nånstans som säljer kitet då?

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
27 juli 2007 · 381 Inlägg

Kan ju importera ifrån Tyskland med:
www.mobile.de

Power is Nothing Without Control
tecman
27 juli 2007 · 1 741 Inlägg

http://www.ssautochrome.com/ <-- har dom annat namn är motoria säljer även avgas till s13 & s14 dom flesta använder sig av motoria för att det är billigt och blankt big_smile

på 200sx.nu brukar det alltid finnas nån som säljer.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
E30Tompa Rörpulare
27 juli 2007 · 1 453 Inlägg

Annars e ebay paradiset för en som rullar me en motor som har beteckningen "SR20DET" Kika lite där wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
E30Tompa Rörpulare
27 juli 2007 · 1 453 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Nu är det så att man kan säga att det finns 2 storlekar.
Men det skiljer sig på modell namnet lite, en heter 200SX och har en 2L turbomotor på 200hk.
Den andra heter 240SX och har en 2.4L sugmotor, den såldes bara i USA eftersom dom verkar ha något imot stressfläktar.
Bilarna ser likadana ut men det skiljer sig lite i namnet. Dessutom finns det knappt några 240SX i Svearike.

Öööö neee smile 200sx kallas både s13 och s14 i sverige.. dock kallas 200sx s13 i usa för 240sx samma chassie som s13 i sverige dock en 2.4 liter ka24de motor istället för en ca18det.. Dock den killen e ute efter e en s14 och dom e tyvärr inte så lika, och har ca 30hk mer iom sin uppgraderade ca18det blev de en sr20det 0.2 liter större och bräcker 0-100 under 7 sek smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Fredrik.Gustavsson
27 juli 2007 · 2 123 Inlägg

nissan 200sx skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Nu är det så att man kan säga att det finns 2 storlekar.
Men det skiljer sig på modell namnet lite, en heter 200SX och har en 2L turbomotor på 200hk.
Den andra heter 240SX och har en 2.4L sugmotor, den såldes bara i USA eftersom dom verkar ha något imot stressfläktar.
Bilarna ser likadana ut men det skiljer sig lite i namnet. Dessutom finns det knappt några 240SX i Svearike.

Öööö neee smile 200sx kallas både s13 och s14 i sverige.. dock kallas 200sx s13 i usa för 240sx samma chassie som s13 i sverige dock en 2.4 liter ka24de motor istället för en ca18det.. Dock den killen e ute efter e en s14 och dom e tyvärr inte så lika, och har ca 30hk mer iom sin uppgraderade ca18det blev de en sr20det 0.2 liter större och bräcker 0-100 under 7 sek smile

Ja men kompis, vi pratade S14 nu och inte S13, och jag vet lika bra som du att det sitter en ca18det motor i S13 i Europa och Asien men i Usa hade dom som sagt en ka24de motor som saknade stressfläkt men hade 0.4L större motorvolym.
Så back to topic, S14 alltså wink

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
28 juli 2007 · 1 123 Inlägg

hallå? nu snackar vi om s14 va!!!!!!! jag vill veta allt info om s14 bra o dåliga saker om s14 bra saker vet jag redan, de är lätttrim(inte mkt för min del)balhjul,turbo och kan va mkt bil för pengarna) men nu vill jag ha en mot argument varför ska man inte köpa en nissan 200sx s14...............KLART O TYDLIGT NU SNACKAR VI OM NISSAN 200SX S14

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
28 juli 2007 · 1 123 Inlägg

annars http://www.blocket.se/vi/12358227.htm?ca=8_s  är j spec är de seriösa??? annars de är skit fint bil på bild men men de ju postbil:P

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
30 juli 2007 · 1 123 Inlägg

nångon här som har en 200sx s14 som är till salu? de vore kul höra lite

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
mor_tuta85
1 augusti 2007 · 3 Inlägg

tja.. nu e de så här.. ska du bara ha: större avgassytem,extrktor grenrör,öppet filter etc. så håller en nissan 200sx s14 kanon med detta, det kan jag lova... dock vill jag ändå på peka att ett riktigt oljekyl är aldrig fel vid trimming eller ofta hård körning då man kanppast kan kalla den lilla värmeväxlare som sitter på våra motorer för oljekylare. och lagon tempererad olja är viktig, och våra motorer är högvariga och bli mkt varma. att köra med dom moddsen du vill ha är absolut inga problem. det är när du börjar leka med laddet utan riktiga grejer som det blir farligt... slutsats av engna erfarenheter: gör du bara dom moddsen och sätter dit en oljekylare så kommer de hålla länge länge! börjar du labba med för högt ladd får du nog lära dej att meka.

Det du ska titta på när du köper en s14 är om den är trimmad innan eller inte. om den har gått runt 10 000 mil så ska du fråga om vevstakslagren är bytta, då dom ofta säger upp sej runt 10 000 mil. våra motorer låter inte riktigt som andra motorer. dom är riktiga knackverk och låter illa och detta beror på dom hydraliska lyftarna och en magnetventil. om oljan är bytt var 500e mil då detta ska göras på våra högvariga motorer. karossen brukar det inte vara ngr problem med då våra bilar oftast bara går på sommaren.

vill bara poängtera att jag har mekat själv och lagt runt 20 - 25 000 kr på just trimmet sen med motorrenoveringen blev de mer, men jag har i runda slängar 350hk... och det håller fint. det lönar sej att skruva själv...

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
2 augusti 2007 · 1 123 Inlägg

mor_tuta85 skrev:
tja.. nu e de så här.. ska du bara ha: större avgassytem,extrktor grenrör,öppet filter etc. så håller en nissan 200sx s14 kanon med detta, det kan jag lova... dock vill jag ändå på peka att ett riktigt oljekyl är aldrig fel vid trimming eller ofta hård körning då man kanppast kan kalla den lilla värmeväxlare som sitter på våra motorer för oljekylare. och lagon tempererad olja är viktig, och våra motorer är högvariga och bli mkt varma. att köra med dom moddsen du vill ha är absolut inga problem. det är när du börjar leka med laddet utan riktiga grejer som det blir farligt... slutsats av engna erfarenheter: gör du bara dom moddsen och sätter dit en oljekylare så kommer de hålla länge länge! börjar du labba med för högt ladd får du nog lära dej att meka.

Det du ska titta på när du köper en s14 är om den är trimmad innan eller inte. om den har gått runt 10 000 mil så ska du fråga om vevstakslagren är bytta, då dom ofta säger upp sej runt 10 000 mil. våra motorer låter inte riktigt som andra motorer. dom är riktiga knackverk och låter illa och detta beror på dom hydraliska lyftarna och en magnetventil. om oljan är bytt var 500e mil då detta ska göras på våra högvariga motorer. karossen brukar det inte vara ngr problem med då våra bilar oftast bara går på sommaren.

vill bara poängtera att jag har mekat själv och lagt runt 20 - 25 000 kr på just trimmet sen med motorrenoveringen blev de mer, men jag har i runda slängar 350hk... och det håller fint. det lönar sej att skruva själv...

vad är rymlig för en 200sx s14 står sig idag för pris?
helst gärna 97-99års modell men din är så vacker din med:P
sen tackar jag för du ha tagit din tid den bästa råd man kan fåtongue
vad e din bil värd om du råkar sälja den?

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang