Driftstörning 245Turbo

turbotompa fritidsprofessor
9 december 2005 · 1 197 Inlägg

Idag fick spisen i skåpet spelet sad

Vid lätt belastning och lite gas fungerar allt som vanligt, men så fort man ger på den mer än vad man kan kalla ecokörning så börjar den gå lite illa. Fast det inträffar inte vid ett specifikt varvtal eller laddtryck, utan verkar mer bero på hur mycket man öppnar spjället.
Låter som att det bara är en burk som strejkar. Samtidigt så har tomgången hoppat upp från 7-800 till ca.14-1500rpm.

(OBS! misstänker att jag har en dålig spridare, som läcker eller något liknande i insprutningspumpen, för varje gång jag startar motorn går den på 3cyl i ett par sekunder.

Har bytt; Bränslefilter, Stift o Kablar, Fördelarlock o rotor utan något som helst resultat...

Motorn är en B21ET -85

Tacksam för alla seriösa svar... mvh//tompa

turbotompa fritidsprofessor
10 december 2005 · 1 197 Inlägg

Ingen expert som kan hjälpa mig?? t.ex Sharky smile

Har lite fler undringar om den ev. taskiga spridaren, kan de va så att den gått sönder helt, så när man pressar den lite så bara pissar soppan ur den och på så vis "släcker" förbränningen? För när den går på 3 burkar så börjar det lukta bensin...

Tonkpils blyfot
10 december 2005 · 117 Inlägg

kan nog stämma

vargass
11 december 2005 · 98 Inlägg

Du har inga avstörningsrelän sittandes på expansionskälet? jag hade ett liknande problem med min volvo jag hade så jag böt dem sen funka den normalt igen... men jag vet inte om du har några sånna men vissa sitter det 1 på en del 2 på.... men kolla om du har några sånna Mvh Jocke

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
Herr_Karlsson
12 december 2005 · 21 Inlägg

Har du kollat tank pumpen, det sitter en matarpump i tanken. Om den inte går, så får "stora" pumpen pumpa all soppa. och då kan den gå och rycka mm. sen så har du en tryckregulator som det skulle kunna vara fel på. annars så kan de nog vara spridarna, men om spridarna läcker så tycker jag att du ska börja med att byta dom...

turbotompa fritidsprofessor
12 december 2005 · 1 197 Inlägg

Löste det i dag... Låsskruven till en spridare hade lossnat, så att kompet smet ut därigenom när man började ladda på lite... skönt när det är enkla fel att fixa, bara dra åt en liten skruv  tihi

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang