5333
Sök

inbränningar i plasm

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
hm satt och funderade lite nyss på dedär med inbränningar i plasma.
det är nämligen så att när jag spelar tvspel länge eller suttit med datorn länge på tvn så får man stå ut med att om man konsentrerar sig så ser man tidigare saker som vart på tvn typ hastighetsmätaren i forza wink eller startmenyn i windows. men hur farligtr är det igentligen att det fastnar permanent?

det är en panasonic 42pv600 som de gäller.

4 767 Inlägg
4 augusti 2007
Kör du med hårt ställd kontrast och spelar forza en hel kväll kan du ana hastighetsmätaren om du får upp en helt vit bild..

Du kan tvätta panelen genom att låta tvn stå på med myrkrig ett par timmar, så blir den som ny igen smile

Bryr du dej inte om det utan tittar på tv som vanligt försvinner det också på ett par timmar.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
jag behöver alltså inte vara orolig att det fastnar permanent?

4 767 Inlägg
4 augusti 2007
Jag har fått "inbränningar" i min 42" philips plasma efter många timmars spelande, men det har alltid försvunnit på några timmars "annat användande" av tvn.. Min plasma står med windowsskrivbord kanske 1-2 timmar om dagen utan problem.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
hm om vi ändrar  1-2 timmar till typ 8-10 timmar hur går de då? smile (händer ganska ofta att jag glömmer stänga av saker och ting)

Proljece?
1 464 Inlägg
4 augusti 2007
Då kan det bli en del problem .... själv hatar jag ikonerna av tv kanalerna 1an 2an 3an 4an osv blir inbränning av det sad har en thompson 42" plasma och det brukar försvinna efter ett tag med myrkrig. Finns skivor att köpa med brus på tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 augusti 2007
Polaren fick en inbränning efter att ha somnat framför en film.
Han körde ett "räddningsprogram" som fanns i tv´n och det blev bättre (inte helt 100% perfekt men till 98% blev det bättre.)

Han hade en 42" Samsung

494 Inlägg
5 augusti 2007
beror lite på åldern på din tv har fått lära mig att de nya plasma tvrna ska vara i princip lika tåliga som lcd. och har möjligheten att köra ett sådan där "tvätt" bild:D

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Teddan
2 495 Inlägg
5 augusti 2007
verkar nästan som desto större plasma man har desto lättare fastnar det ?
jag har en samsung 50" (2mån gammal), disney kanalen loggan fastnar gärna.
försvinner ju efter ett tag men är ändå mycket frustrerande.
som tur finns ju spelläge , då hoppar ju bilden lite grann så då fastnar inget när man spelar iaf.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Gasglad
295 Inlägg
5 augusti 2007
Får inbränningar när jag lirat xbox på min också. Men i menyn finns några olika lägen för skärmen, tex vit skärm. På med den några minuter så försvinner allt "inbrännt".

Sök