8746
Sök

bensinmätarn funkar inte!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
fan, jag har en 740 88:a   ....  0och bensimätarn funkar inte, vad kan det vara för fel?
allvarligt?   vad skulle det kosta att få det fixa på verkstad?  kan man fixa det sj?  även om man inte är ett dugg händig när det gäller bilar...?

tacksam för svar...  så jävla irreterande att inte kunna se hur mycke soppa de e i henne..
får jue använda tripp-mätarn tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
5 augusti 2007
Tyvärr standardfel på 740, och enda lösningen är ny armatur. Vet inte vad det kostar. Bytet i sig brukar vara lätt på dom, då man kommer åt det uppifrån.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bessewisser
556 Inlägg
6 augusti 2007
twin_cam skrev:
Tyvärr standardfel på 740, och enda lösningen är ny armatur. Vet inte vad det kostar. Bytet i sig brukar vara lätt på dom, då man kommer åt det uppifrån.

Har för mig att det kostar ca 1 200 kr för ett nytt armatur och det är inte svårt att byta bara jäkligt drygt!

//SkyNard

How low

Bilmekaniker
19 Inlägg
6 augusti 2007
ja har hört att oftast så är de tankmätaren som glappar. Men jag vet inte big_smile
På min 740 så är de iallafall det, jag skruva loss tankmätaren å spraya elekronikspray, den funkar ibland, innan funka den aldrig! Du kan ju pröva de först innan du köper ny tankarmatur.  wink de är ju gratis wink

R

90 Inlägg
6 augusti 2007
En ny tankarmatur kostar så mycke som 2700!!
De borde väl gå o renovera till "mätardelen" på armaturen isf..
Annars vet ja att en bilmekaniker nämnde att de ofta blir nåt överslag vid själva tankmätarn(på instrumentbrädan), där kan felet sitta oxå...
Kom inte ihåg hur man lagade det exakt, men de va bara o byta ut nån liten detalj av nåt slag..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
SkyNard skrev:
twin_cam skrev:

Har för mig att det kostar ca 1 200 kr för ett nytt armatur och det är inte svårt att byta bara jäkligt drygt!

//SkyNard

när jag startar bilen så hoppar visaren till, men sen så går den direkt ner till tom tank fast den är helt full...   fan jag har ju ingen större lust att lägga stora pengar på detta.........

Sök