4344
Sök

får hämta ut ny grejer via frösäkringen men vart?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Tjabba för ett tag sen hade jag inbrott i bilen.. blev av med huvudenhet slutsteg baslåda osv. var pioneer stereo o sen mds grejer. Sen idag fick jag brev från fösäkrings bolaget om att jag betalar 2k i självrisk o får hämta ut nya grejer i samma värde som ja köpt dom gammla grejerna för runt 9-10k var det grejer för. Men iaf så stod de på pappret "på baksidan finns butiker du kan hämta nya produkter på" så vände jag på pappret så stod de lixom

Brl barkarby

Brl kungens kurva

Dialect stockholm

osv

Men stod inget om mds betyder det att jag inte kan ta nya prylar från mds utan bara från dom firmor som stod på pappret? eller hur funkar det igentligen?

Tacksam för svar

Mvh

Bmw osv..

198 Inlägg
6 augusti 2007
de är väl bäst att ringa till försäkrings bolaget och höra vad som gäller..

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
6 augusti 2007
Om du kontaktar ditt försäkringsbolag å förklarar för dem att att du vill ha mds prylar, så som du hade innan, så ska du se att det löser sig!
Antagligen så e den som skrev brevet inte så haj på vad det handlar om egentligen!
Ha gärna förberett dig med exempel på seriös butik som du gärna vill ta grejerna ifrån! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Om du kontaktar ditt försäkringsbolag å förklarar för dem att att du vill ha mds prylar, så som du hade innan, så ska du se att det löser sig!
Antagligen så e den som skrev brevet inte så haj på vad det handlar om egentligen!
Ha gärna förberett dig med exempel på seriös butik som du gärna vill ta grejerna ifrån! smile

Jo han e nog rätt hajj eftersom han jobbar med sånna inbrott dag ut dag innan o visste exakt vad de var för prylar osv. han skrivit modellernas exakt namn o när jag sa att de var pioneer stereon fråga han om de va 06ans eller 07ans modelle osv.

Det jag funderade mest över är att försäkrig bolagen kanske bara arbetsar med exmp dialect o brl o inte mds medans andra försäkrings bolag kanske arbetar med mds o inte brl osv. Har ju en polare som jobbar på mds ska ringa o fråga han imorrn om han vet annars ringer ja försäkrings bolaget igentligen är de inte jätte viktigt att de blir mds prylar alltid kul att testa andra märken var bara nyfiken på hur de funka o om man kan välja lite själv vart man vill köpa osv.

Bmw osv..

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
6 augusti 2007
Okay...
Jag vet bara att då jag lackade om bilen efter skadegörelse så fanns det ett gäng rekomenderade verkstäder på pappret, å ville man vända sig till ngnannan så var det bara att kontakta försäkringsbolaget om det. (Länsförsäkringar)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Thorssa
7 augusti 2007
Det borde väl gå fortare att ringa försäkringsbolaget o fråga än att fråga här?? wink

557 Inlägg
7 augusti 2007
Har du blivit av med nått som försäkringsbolaget står för så ska du kunna gå till vilken butik du vill och plocka grejer. Saken är den att om du går in på tex (MDS) och snackar med dom så får dom ta kontakt med ditt försäkringsbolag. Jag var tvungen att göra så när ny vinge skulle monteras på bilen...

//Jerry

Sök