2033
Sök

stylade bilar enbart säsongs bil?

2 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Hejsan

har lite frågor till er om ni skulle kunna hjälpa ett blåbär på traven
för ett tag sedan fick jag upp ögonen för fina bilar och stylings projekt, Jag har själv en golf som jag väldigt gärna skulle vilja snygga till lite kanske slänga på ett fint kjolpaket nån vinge etc, jag har aldrig gjort detta tidigare men känner att jag skulle vilja göra det själv och försöka lära mig från grunden istället för att gå och köpa en klar stylad bil.
så jag undrar följande:

hur funkar det när man har kjolpaket, kör man överhuvudtaget på vintern?
hur funkar det med väg gupp?, ser ganska tajt ut mellan vägen och bilen

kanske var löjligt dumma frågor , men jag vet inte bättre
Tacksam för svar

1 741 Inlägg
9 augusti 2007
jo det går att köra på vintern men beror ju på hur extremt kit du ska montera och hur mycket och om du ska sänka din bil.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 853 Inlägg
9 augusti 2007
beror väll också på vara man bor i sverige, som i norra norland där jag bor skulle min bil funka som snö plog och då är den inte ens låg egentligen...  klumparna på vägen spräcker ju ett kalt plast kol paket direct. sedan är det ju om du bort där dom saltar på vintern då är det ju inte heller att rekomendera vinter körning...

2 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
tanken är väll att jag ska ha den smått sänkt också,
på vintern saltar dom här ja, bor i södra sverige.

så med andra ord får jag kanske spara ihop till en vintern bil? smile

401 Inlägg
9 augusti 2007
precis som >tecman< sa beror ju på hur extremt kit du ska montera och hur mycket och om du ska sänka din bil.
om det e 40mm sänkning med normal kjolpaket allså inga såna extrema grejer då kan du köra på vinter med den också....

Sök