Spacers (bra lr anus)

Ricky
15 augusti 2007 · 1 062 Inlägg

vad tycker ni om spacers?

falloutboy
15 augusti 2007 · 1 723 Inlägg

det är anus. iaf fram på min bil. skakar nåt förbannat i hela framvagnen.

Thorsholm Svartrök
15 augusti 2007 · 673 Inlägg

det beror ju väldigt mycket p åvad för spacers du menar

navcentrerade spacers är i regel väldigt bra och absolut att rekommendera om du ska flytta ut hjulen mer än 10mm.
Rör det sig om tunnare spacers funkar det med universal men var noga med att fälgen forfarande har stöd och centreras av navet

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Germax
15 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Precis, huvudsaken är att fälgen fortf centreras och att de finns nog med gänga kvar.

haha.. ollonglans igen big_smile

FantasticZ4
15 augusti 2007 · 147 Inlägg

Ja vad gör man om man måste använda sig av typ 50mm spacers? Det kan väl aldrig vara bra? Dock måste jag göra det har ingen lust att byta ut mina fälgar. Så vad är det bästa alternativet för min del?

Germax
15 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Du sa det själv, vill du inte byta ut fälgarna är de spacers som gäller.
50mm är inga problem, se bara till o få spacers som är bra gjorda och inte blir deformerade.

FantasticZ4
15 augusti 2007 · 147 Inlägg

Låter bra men man är ju nojjig att något ska hända, tänkte även prova att ta min till banan ett par gånger då vill man ju att det ska hålla! Och tyvärr så handla jag nya fälgar föra alla mina andra planer sen så gillar jag dom och vill inte byta så som du säger jag får ta mitt kast wink

Vad tror ni om dessa då?:

http://www.bilmodecenter.se/sv/article/ … s_50757252

Pixx
15 augusti 2007 · 87 Inlägg

Hur gör man ignetligen om man typ skulle bredda bilen 10cm på var sida för att få ut hjulen?

beto
16 augusti 2007 · 85 Inlägg

är det nån som kan fixa 17 tums brock b1 fälgar till mig. 108 ¤4

Volkswagen polo 6n "Sweet Candy" (1999)
BMW 328I "Black Demon" (1999)
Mäki Långsam Perfektionist
16 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

Pixx skrev:
Hur gör man ignetligen om man typ skulle bredda bilen 10cm på var sida för att få ut hjulen?

Bredare fälgar så långt det räcker sen blir det spacers. Men om dom ska bredda mycket kan det vara bra att skaffa nya bussningar i bilen så allting håller ihop som det ska smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Pixx
16 augusti 2007 · 87 Inlägg

Mäki skrev:

Pixx skrev:
Hur gör man ignetligen om man typ skulle bredda bilen 10cm på var sida för att få ut hjulen?

Bredare fälgar så långt det räcker sen blir det spacers. Men om dom ska bredda mycket kan det vara bra att skaffa nya bussningar i bilen så allting håller ihop som det ska smile

Vilka bussningar är det som tar stryk av detta?

Thorsholm Svartrök
16 augusti 2007 · 673 Inlägg

Pixx skrev:
Hur gör man ignetligen om man typ skulle bredda bilen 10cm på var sida för att få ut hjulen?

när det rör sig om såpass mycket kan det vara skäl att tillverka nya länkarmar och drivaxlar men då får man även räkna om fjädringsgeometrin.

annars är det spacers med som är bultade mot navet och har eget bultmönster och navcentrering samt breda hjul som gäller

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang