2791
Sök

åsikter ang turbotech!

235 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Någon mer som haft med turbotech att göra?
Jag handlade ett nytt turboagg till min saab 9-5 2,3t av dom.. Fick bra sevice vid beställningen och leveransen gick snabbt och smidigt.
MEN där slutar det positiva.
Monterade agget i bilen, plockade ner oljetråget och gjorde rent det och silen till oljepumpen, alla rör och slangar och kontrollerade flödet på oljan till turbon...
Tog bort och gjorde rent alla tryckslangar och tryckrör +ic:n och servade bilen. (stift olja filter osv)
Bilen gick fint... I 84 LUGNA MIL!
Sen kom problemen..
Turbon tjuter när den laddar..
När man kör utan ladd så låter det inget... Men när laddet kommer så börjar den tjuta...
Och det är inget vanligt turbosus utan det viner/tjuter i den...
Plockade bort röret till inloppet på turbon och kände på axeln... Den är inte glapp men om man snurrar på den så kärvar den lite på ett ställe.. Typ den snurrar fritt nästan hela varvet men sen tar det typ stopp och går tungt och sen snurrar den lätt igen...
Ringde Turbotech för att höra deras åsikt om felet och om det är något dom varit ute för...
Fick ett allt annat än trevligt bemötande... Svaret blev omedelbart "Det är säkert ett handhavandefel, bristfällig rengöring av oljesystemet osv... demontera agget och skicka in det till oss så ska vi kontrollera det." Med ett otrevligt tonfall..
Jag är bilmek sedan nästan 10år tillbaka och det är inte första gången jag monterar/byter ett agg men det är första gången jag stött på problem av detta slag...
Turbon var väl inte svindyr (5770kr) men det svider ju plånboken för en vanlig knegare och innan denna soppa är klar så kostar den nog en del...
Nu ska den skruvas ur och skickas upp till dom igen så får man se vad dom säger...
Men jag menar, vad tror dom? att dom inte kan ha måndagsexemplar eller?
Blir så trött.. ska man ha bilen stående oanvändbar i någon vecka till..
Finns det någon annan som gjort affärer med dom och fått samma bemötande?

//EILERT

235 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
32 visningar men inte ett svar... inga åsikter??

Sök