Storlek på konding??

Manne Jajjemen!
17 december 2005 · 1 512 Inlägg

Jag undrar vilken storlek jag ska ha. Jag har 2 st lanzar steg på 1600Wmax 800Wrms styck. Tänkte köpa en kondensator till varje steg, är de dumt? Nu till frågan, ska ja köpa 2st 1F eller 2 st 2F??
Gå gärna in å kolla ljudet.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Earons Servicetekniker
17 december 2005 · 300 Inlägg

Kör på två st 1faradare. Ju mindre kapacitans ju snabbare levererar dom ström.

M.v.h/ Erik

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
nautiqu3
17 december 2005 · 37 Inlägg

Jag skulle ha kört på 2 1Farad. Batteriet orkar inte skicka ström så pass långt för att ladda upp 2 2Farad. Ska du ha 2st 2F så är det absolut bäst att bygga in ett extra batteri i bagaget! Lycka till :]

Manne Jajjemen!
17 december 2005 · 1 512 Inlägg

claw skrev:
skaffa ett riktigt bra bateri och modell GROV strömkabel... 2st 1f skulle ju räcka ska du köra det ena steget på frammsystemet? men har man pengar över så skulle jag köra på 2 st 2f

Jag ska köpa ett batteri till och eventuellt en 100Amp generator.jag har 0ga kabel, det motsvarar väl typ 40mm2, näe båda stegen är till basarna. hade tänkt köpa 2st 1F tänkte bara höra vad ni tyckte.

MR2_Racing skrev:
Kör på två st 1faradare. Ju mindre kapacitans ju snabbare levererar dom ström.

M.v.h/ Erik

det var de jag ville höra, hade för mig att jag hört de av nån, ville bara få det bekräftat.

Tack!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Xoff Volvo tönt... =)
19 december 2005 · 2 344 Inlägg

Riktlinjen är ju att ha 1F per 1000W steg å vill du bara ha en stor kan man köpa en singellindad, dvs lika snabbladdad som en liten... iaf bättre än flera små...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang