ford mondeo lite fakata om den ?

klimpan
18 augusti 2007 · 2 600 Inlägg

hej ja undra lite om mondeon nya modelln som kom 01 och framåt undar vilka brister den ha? ha sett en del me motor problem rätt alvarliga fel. ha en trevlig dag allihopa smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
heli
18 augusti 2007 · 112 Inlägg

Störst problem har det nog vart med bakbromsarna, kärvande handbroms osv. Vanligt fel på Mondeon som tyvärr är svårt att göra något åt, förutom byte.

Annars ska man vara uppmärksam på rost i dörrarnas nederkant (på insidan) vilket är mer regel än undantag på Mondeon. Beror på dålig falsförsegling (vilket man förövrigt köpte patent på av Mercedes och kolla på dom rostburkarna...) men det åtgärdar Ford på garanti! Bara att lämna in bilen på närmaste Ford-verkstad..

Motorproblem har inte jag sett så mycket av, 2.0 liters motorn är ju samma som sitter i nya Mondeon, Nya Focus, Volvo C30/S40/V50 nya V70 osv. Så det är en beprövad motor.
Kamkedja är ju också ett plus.

Men kika runt ordentligt innan du bestämmer dig för en bil. Finns många Mondeo att välja på. Slutet på -03 (årsmodell -04) kom en facelift med bl.a. ny front, ny mittkonsoll, förbättrad klimatanläggning, nya 3.0 liters motorn osv. Har du råd så kika efter en sådan!

Lycka till i jakten!

klimpan
18 augusti 2007 · 2 600 Inlägg

ok då vet jag lite bättre tack så mycket för en bra info smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang