1670
Sök

vad gäller för drifting

116 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
som tråden antyder skulle jag vilja veta vad det är för krav när man ska köra drifting. jag ska inte satsa nå seriöst skulle bara vara kul att prova på ställen där det erbjuds. "prova på drifting"

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Smålänning
7 887 Inlägg
19 augusti 2007
Vet inte hur det är med drifting, men inom offroad så är enda kravet vid prova-på tävligngar att man måste ha hjälm...

Borde vara något liknande.
Kolla med Svenska Bilsportförbunder

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 156 Inlägg
19 augusti 2007
Kolla in denna länk:
http://www.sbf.se/info/drifting

Deras regler (för stock)
Fler regler hittar du på sidan ovan.
http://web.sbf.se/regler/up/5/DG_TK_STOCK.pdf

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

338 Inlägg
19 augusti 2007
PÅ driftbattle i söderhamn så fick den som ville vara med bara man hade en bil som det inte hängde delar av eller spruta olja från. Sen krävs väll en licens men det kan göras på plats genom att fylla i papper vad det verkade som. jag behövde inte göra nå mer. Sen är det inte så mkt mer. Hel täckande klädsel ska det vara! (hjälm, långärmat, långbyxer, handskar etc)... Inga stora kruseduller...

Nissan 200sx S13

116 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
ok man tackar för hjälpen är det inte mer än det så ska man nog kunna åka lite nästa sommar:)

338 Inlägg
19 augusti 2007
Ja, det tycker jag du ska göra ! Kanske är en till tävling i hedemora. Inte säker på om den redan gått men har inte hört nått om det men bara kika runt så hittar man ganska snabbt tongue

Nissan 200sx S13

116 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
blir inge sånt i år men det är snart vinter då ska det i "bra för säkra omkörningar grejor" tex större motor bur skivbromsar och 2 turboaggregat. men då kan det nog bli rätt trevligt att åka på sladd smile men tänkte på om det var nå speciellt man måste göra med bilen för att få åka

338 Inlägg
19 augusti 2007
Nee, eller det beror ju på hur seriöst man ska åka... Finns ju klasser så du måste ha en fia godkänd men det är verkligen inte nödvändigt tongue Bilen behöve rinte ens vara besiktigad. Får göra en mindre besikning av bilen för säkerhets själv så allt sitter fast bara smile

Nissan 200sx S13

Sök