6110
Sök

Tips på firma som kan renovera fälg?

LillNaisarn
23 augusti 2007
Trådstartare
Ngn som vet ngn firma som inte kostar skjortan att fixa alu fälgar? är så att när jag fått blästrat mina fälgar upptäcktes en spricka och vill snarast få skickat iväg och få lagat det så jag vore tacksam för tips på firma som kan hjälpa mig med detta !

(Om ngn undrar hur sprickan ser ut vet jag inte det själv, då jag nyss fick ett samtal från personen som blästrat fälgarna åt mig!)

782 Inlägg
24 augusti 2007
vet bara valles maskinservice i mjölby men snacka med någon mekanisk verkstad inärheten av överkalix istället så går det säkert bra mycket fortare o blir billigare.

LillNaisarn
25 augusti 2007
Trådstartare
patrik79 skrev:
vet bara valles maskinservice i mjölby men snacka med någon mekanisk verkstad inärheten av överkalix istället så går det säkert bra mycket fortare o blir billigare.

Tyvärr så finns det ingen sån firma i överkalix, annars skulle jag direkt lämnat in hära,
blir på måndag däremot att ringa till en firma ikalix och en i luleå som jag blivit tipsad om är ju bara dryga 10mil enkel resa smile

Socionom wannabee
7 Inlägg
26 augusti 2007
Hej såg ditt problem! JAg vet en bra firma som är billig och bra dock nere i skåne! bara man hittar ett åkeri som är på väg ner från dig till skåne intresserad heter dom fälgfixarna!

12 086 Inlägg
26 augusti 2007
Ska de bara svetsa en spricka kan väl vilken liten verkstad som hällst fixa. Ska du rikta mm vet jag ett företag i Karlstad, minns inte namnet men farsan fixa sin fälg där. Kostade han 1400kr för endast riktning inner- och yttersida.

LillNaisarn
26 augusti 2007
Trådstartare
JapMax skrev:
Ska de bara svetsa en spricka kan väl vilken liten verkstad som hällst fixa. Ska du rikta mm vet jag ett företag i Karlstad, minns inte namnet men farsan fixa sin fälg där. Kostade han 1400kr för endast riktning inner- och yttersida.

Jo det är en "ytlig" spricka, som var på ca 2cm lång , har ej själv sett fälgen då det var då dom är inne på blästring han som blästrar som upptäckte det,

Får pröva kolla upp det smile annars blir det på måndag att ringa runt till företag och göra priskoll.

Tack för ditt tips *tummen upp*

thorre: jag skickar hellre med ngt fraktbolag så man slipper e.v problem smile
blir på måndag efter skolan att ringa runt till företag och kolla priser.
Senast redigerat av LillNaisarn (26 augusti 2007)

Sök