6023
Sök

Täckstift, ska man ha det till att laga repa/buckla..??

Mest i vägen.
205 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
Hej!

Har en mindre buckla i lacken (enbart synligt, den känns inte om man drar fingret över den..) samt en längre repa. (ytlig)  En kompis pappa sa att han kan åtgärda detta om jag går och köper ett täckstift på VRG, min fråga är då; Hur fungerar ett täckstift..? Kommer det att se bra ut efteråt..? tanken är ju att lacken sånär ska bli återställd men jag har aldrig hört talas om att man kan använda ett täckstift. smile

Bilen ska lämnas in hos Ditec på Torsdag och jag vill veta vad jag måste göra innan dess, måste alla repor åtgärdas innan..??

Tack!

Mvh
Therese
Senast redigerat av TessGTI (26 augusti 2007)

Tyskstuk.se
630 Inlägg
26 augusti 2007
använd INTE täckstift! helvete, på en sån fin och ny bil så bör du undvika det!
Bucklan lämnar du in bilen för, finns företag som suger ut buckor. Förhoppnigsvis är det inga problem och du kommer inte se nån skillnad.
Repan polerar du/ditek bort. När du lämnar in bilen till Ditec så säg till dom vart repan är osv så kan dom polera bort den. iaf om den är ytlig som du skriver.

Täckstift är bara bra om du har mkt stenskott i fronten osv, du har ju en svart bil och då synd ju stenskott lite extra... men går man nära ser man oftast att man har använt täckstift!

smile

Mest i vägen.
205 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
Ajdå, det lät ju inte alls bra..! Min fundering var just ifall täckstift verkligen vore så lämpligt, fasen nu blev jag fundersam! Min kompis pappa jobbar ju med bilar så jag tänkte först inte ens fråga runt ang täckstift, tur kanske att jag gjorde det iaf.

Det Ditec center jag ska till åtgärdar inte lackskador/bucklor m.m så jag får i sådanafall vända mig till någon annan som kan fixa detta. Någon som har något mer att tillägga...?! Vet ni annars vart i Norrort (sthlm) man kan vända sig och som vet vad de pysslar med.. smile

/Therese

Sök