Remoten till flera steg

David Carlsson Värmlänning
29 augusti 2007 · 172 Inlägg

Tjena har fått in 4 steg i bilen nu. Måste jag paralell koppla remoten genom alla steg eller duger det bara till det första steget liksom?

GTI-95 low profile
29 augusti 2007 · 253 Inlägg

kabelsko, splitta så ere lugnt.

MOVIEMENT
29 augusti 2007 · 592 Inlägg

Du måste ha remote till alla stegen.

2much.fi
Accessories for your DSLR
Lupocrille
29 augusti 2007 · 51 Inlägg

Det går o splitta men de e inte helt rätt om man har mer än två steg så kan jag rekomendera ett relä så slipper du få problem...

David Carlsson Värmlänning
29 augusti 2007 · 172 Inlägg

Lupocrille skrev:
Det går o splitta men de e inte helt rätt om man har mer än två steg så kan jag rekomendera ett relä så slipper du få problem...

Vadå splitta o relä? Vad för relä? vart fixar jag det?

Muppsi Bessewisser
29 augusti 2007 · 556 Inlägg

Är det inte bara att koppla som jag gjort?

Från stereon till steget från steget till steget osv osv
Har iofs bara två steg men eftersom den bara ska ha en liten liten kyss från remotekabeln så ska det inte vara några problem

//SkyNard

How low
Crappy_punkrocker
29 augusti 2007 · 268 Inlägg

Har det också som skyNard, bara att koppla vidare, inga problem!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
29 augusti 2007 · 548 Inlägg

SkyNard skrev:
Är det inte bara att koppla som jag gjort?

Från stereon till steget från steget till steget osv osv
Har iofs bara två steg men eftersom den bara ska ha en liten liten kyss från remotekabeln så ska det inte vara några problem

//SkyNard

Ju fler steg desto mindre ström till varje steg alldeles för många steg och en liten svacka i strömmen så blir det tyst! Sätt ett relä så slipper man få detta plus lite extra punch i remotestyrningen! Aldrig fel! Du kan även bränna kretsen i stereon om man belastar denna för hårt!

-Mike-
BMW 320i (2003)
fredriq Olika
29 augusti 2007 · 907 Inlägg

Ska man ha ett relä ska man helst komplettera det med en diod över spolen för att kortsluta eventuella backströmmar som bildas i spolar, en sådan kan förstöra remoteutgången på stereon.
Remotutgången brukar för övrigt vara skyddad mot för hög belastning, vill påstå att det behövs väldigt många slutsteg innan den behöver kompletteras med ett relä.
Ska man styra fläktar och/eller lampor tex är det dock att föredra ett relä.

Mvh
Fredrik, som installerat billjud i 10 år.

Senast redigerat av fredriq (29 augusti 2007)

Mvh
Fredrik
Berra_
29 augusti 2007 · 82 Inlägg

fredriq skrev:
Ska man ha ett relä ska man helst komplettera det med en diod över spolen för att kortsluta eventuella backströmmar som bildas i spolar, en sådan kan förstöra remoteutgången på stereon.
Remotutgången brukar för övrigt vara skyddad mot för hög belastning, vill påstå att det behövs väldigt många slutsteg innan den behöver kompletteras med ett relä.
Ska man styra fläktar och/eller lampor tex är det dock att föredra ett relä.

Mvh
Fredrik, som installerat billjud i 10 år.

Ja det låter vettigt men en remote behöver väl inte mer än 5v(helst 12) för att steget ska starta och vara igång.

Har man fler än 3 steg är väl ett relä att föredra.

lycka till

Senast redigerat av Berra_ (29 augusti 2007)

David Carlsson Värmlänning
29 augusti 2007 · 172 Inlägg

fredriq skrev:
Ska man ha ett relä ska man helst komplettera det med en diod över spolen för att kortsluta eventuella backströmmar som bildas i spolar, en sådan kan förstöra remoteutgången på stereon.
Remotutgången brukar för övrigt vara skyddad mot för hög belastning, vill påstå att det behövs väldigt många slutsteg innan den behöver kompletteras med ett relä.
Ska man styra fläktar och/eller lampor tex är det dock att föredra ett relä.

Mvh
Fredrik, som installerat billjud i 10 år.

oki. hm för jag har kört med 2 steg nu o bara dragit remote fren det ena steget till det andra. Men nu ska jag in med två till.
Sen en fråga till.
Jag har byggt in slutstegen i baljen på bilen. Behövs det verkligen att man installerar en fläkt av nåt slag som kyler dem? Det är annars inbyggd fläkt i dem. Kör med kicker steg, fjolårets modell

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang