5383
Sök

Volvo 240 Orginal Stero.

360 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Tjena

Sitter å funderar lite. Har en Volvo 242 -82 (kolla min profil/sida) med en blaupunkt. Tror det är orginal, men kan vara extra insatt imed att det är en delux. (Pratar altså bilradio/stero)

Undrar lite om någon vet lite om vilka radio/stero dom satte in i bilar på den tiden och om dom har någe värde idag:) 

Fakta om den : Två rattar , volym till vänster å radioscann till höger. Mitten äre ett fält med alla frequenser på och under det är det hål för man trycker in banden. Å övanför det hålet så är det "spola knappar"

Hoppas ni förstår vad jag menar smile

Forummoderator
26 676 Inlägg
29 augusti 2007
M1Get skrev:
Tjena

Sitter å funderar lite. Har en Volvo 242 -82 (kolla min profil/sida) med en blaupunkt. Tror det är orginal, men kan vara extra insatt imed att det är en delux. (Pratar altså bilradio/stero)

Undrar lite om någon vet lite om vilka radio/stero dom satte in i bilar på den tiden och om dom har någe värde idag:) 

Fakta om den : Två rattar , volym till vänster å radioscann till höger. Mitten äre ett fält med alla frequenser på och under det är det hål för man trycker in banden. Å övanför det hålet så är det "spola knappar"

Hoppas ni förstår vad jag menar smile

Den satt orginal i DL:en jag köpte. Likadan radio. Skulle i alla fall våga
gissa att alla har åtmindstone radio insatt orginal..eller nån annan som säger emot?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

360 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Jag har ingen aning, därför jag frågar folket här smile

Bärs!
3 456 Inlägg
29 augusti 2007
kanske, i GL modellerna sitter det iaf inte nån blåpunkt orginal....

Garaget.org peakade 2008.

Forummoderator
26 676 Inlägg
29 augusti 2007
Aga_Diff skrev:
kanske, i GL modellerna sitter det iaf inte nån blåpunkt orginal....

Förresten..om det var Blaupunkt minns jag förstås inte.
Där kanske jag sa en aningen för mycket..sorry.
Men beskrivningen på hur radion ser ut så lät det oerhört lika.
Vad satt det i GL-modellen för radio då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

360 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Någon som kanske vet en sida med gamla blaupunkt stero's, vorde lite skoj å kolla upp fatka om den smile

736 Inlägg
29 augusti 2007
Satt en Blaupunkt i min 240 när jag köpte den. Samt ett band med elvis i, inget annat att lyssna på så vad gör man på vägen hem. Efter 30 min börjar bandet gå långsammare och lååångsammare. Efter ett tag stannade det helt... men det gick ju att ratta in en radiokanal istället!

Sök