3304
Sök

Ang. Generator Golf 2 -91

17 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Hej!

Just nu sitter det en 90A generator som är orginal, Men efter utökad bilstereoutrustning slog det mig tanken att försöka få tag i en värre generator. Tittade lite på nätet och upptäckte att det sitter 120A generator i golf dieslarna 92-97 (Tror jag)
Nu till frågan, Passar den generatorn i min bil? Eller vad krävs för att få den och passa, För så mycket kan det ju inte skilja.
Om den skulle passa med lättare modifiering. skulle det i stort sätt bara vara att smälla den på plats eller finns det nått annat som kan ställa till det?

Slutstegen drar ju ganska mycket ström räcker en generator på 90A och ett fräscht batteri? Eller ska jag satsa på att försöka få tag i en större/värre

Slutsteg : Dls A6 , Mds GP4.

/ Ludde

21 761 Inlägg
29 augusti 2007
DLS A6 kan ge 1200WRMS vid 1 Ohm, då drar det uppåt 140A. Även om man spelar med halva effekten så kan strömförbrukningen ändå hamna på 70A och då är det gränsfall att en 90A generator klarar av att hålla uppe laddspänningen med tanke på att insprutning+lampor ska ha en del av strömmen också.

MDS GP4 drar inte så ruskigt mycket ström, 4x70WRMS vid 4 Ohm enligt specen, men med halv effekt så kan strömmen gå upp till kanske 15-16A och det är ju lite grann det också.

Större generator än 90A bör du ha om stegen lastas ner ordentligt och om ljudnivån ska vara hög. Batteriet ska förstås alltid vara i bra skick, oavsett vilken om man har en ordentlig anläggning eller ingen alls. smile

Sök