2488
Sök

Sökes tips/råd

120 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Hej!

Igår hade jag en fylld bensindunk i kofferten och olyckligtvis började den läcka litegrann.
Eftersom det kom på mattan i bagage utrymmet har bensin stanken satt sig på bilen och man mår illa.
Jag hade lätt kunnat plocka ut mattan men den är fastsydd på något sätt.

Jag läste att man kan använda ättiksprit för att dölja odör och liknande.

Min fråga lyder följande: finns det någon direkt fara att ha ättikan liggandes medan bensinångan cirkulerar i bilen?

Min andra fråga: Hur och var ska man sätta ättikan i bilen? ska man späda ut den då det är ren ättika? Hur mycket isåfall? Ättikan är köpt för 10kr i mataffären!

Jag har tagit följande åtgärder: 1. tagit ut dunken från bilen för att förhindra mer lukt. 2. Vädrat bilen, vevat ner alla fönster och kört en runda.

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
1 september 2007
Mussie skrev:
Hej!

Igår hade jag en fylld bensindunk i kofferten och olyckligtvis började den läcka litegrann.
Eftersom det kom på mattan i bagage utrymmet har bensin stanken satt sig på bilen och man mår illa.
Jag hade lätt kunnat plocka ut mattan men den är fastsydd på något sätt.

Jag läste att man kan använda ättiksprit för att dölja odör och liknande.

Min fråga lyder följande: finns det någon direkt fara att ha ättikan liggandes medan bensinångan cirkulerar i bilen?

Min andra fråga: Hur och var ska man sätta ättikan i bilen? ska man späda ut den då det är ren ättika? Hur mycket isåfall? Ättikan är köpt för 10kr i mataffären!

Jag har tagit följande åtgärder: 1. tagit ut dunken från bilen för att förhindra mer lukt. 2. Vädrat bilen, vevat ner alla fönster och kört en runda.

Annars finns det flaskor som man kan köpa på städbutiker, kanske också finns på varuhus. Det är iaf en flaska som tar bort all slags odör. Lycka till

Rattryckarn

120 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Audisport_ skrev:
ars finns det flaskor som man kan köpa på städbutiker, kanske också finns på varuhus. Det är iaf en flaska som tar bort all slags odör. Lycka till

tjeena!

tack för tipset. om ättikan inte hjälper ska jag prova följa ditt råd.

Sök