Udda problem..

soxer
24 december 2005 · 16 Inlägg

Jag har ett minst sagt konstigt problem..
Det är nämligen så att när jag koppat allt rätt så funkar inte min baslåda,
kopplar jag däremot in en förlägningssladd i lågnivåingången på slutsteget (hane i båda ändarna) och lägger lågnivåkabeln (2st hanar) mot förlängningskabelns konrakter så funkar lådan. Dåligt, mullrigt och ganska svagt..

Jag har testat att ställa om alla inställningarna på steget och mätt så att jag får tillräkligt med ström till steget (ca 12,5v)...
Jag har satt jordkabeln på minuspolen på batteriet, det ligger ändå under baksätet så det var det närmsta jag kunde komma till jord..

Mycket tacksam för svar!

- Just because I don't care doesn't mean I don't understand -
Drönirettab
24 december 2005 · 21 761 Inlägg

Det kanske är kortis på din ordinarie lågnivåsladd.
Dra ur lågnivåkontakterna från stereon och steget, mät sedan mellan signal och skärm om det är konakt mellan dem. Om det är det så har det blivit kortslutning.

soxer
24 december 2005 · 16 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det kanske är kortis på din ordinarie lågnivåsladd.
Dra ur lågnivåkontakterna från stereon och steget, mät sedan mellan signal och skärm om det är konakt mellan dem. Om det är det så har det blivit kortslutning.

Vart exakt menar du att jag ska mäta?

- Just because I don't care doesn't mean I don't understand -
Drönirettab
24 december 2005 · 21 761 Inlägg

På din lågnivåsladdskontakt sitter det en pinne i mitten(signal) och en rund metallhylsa(signaljord).
Ta loss lågnivåsladden i båda ändar så att den inte är ansluten till någonting.
Mät resistansen om det är kontakt mellan pinnen och hylsan på någon av kontakterna, om det är det så har du kortslutning i kabeln.

pwilhelm Hewi
24 december 2005 · 571 Inlägg

Byt ut lågnivå kabeln mellan cd och steg mot en ny så funkar det nog fint skall du se.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
henkecool SkenLaddRacing
25 december 2005 · 189 Inlägg

ligger lågnivåsladden och strömsladden till steget brevid varann, om du har det så kan det bli störningar på lågnivåsladden så isåfall dela på dom och se om det blir bättre

Rather turboshit than NO power at all.
Volvo 940 Turbo "SLR-Edition" (1991)
freddan70 Team Tondöv
25 december 2005 · 649 Inlägg

henkecool skrev:
ligger lågnivåsladden och strömsladden till steget brevid varann, om du har det så kan det bli störningar på lågnivåsladden så isåfall dela på dom och se om det blir bättre

Har inte ett skvatt med det att göra, men testa som sagt att byta lågnivåkabel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang