Tvångstankar / oro / hel-konstig?

Ckosworth Mr
22 december 2005 · 607 Inlägg

Scorren skrev:

Lunnajs skrev:
jag har haft körkort i drygt ett år nu.. o jag har nog kört 5-7000 mil...

//Andreas

5-7000 mil på ett år?? Har du pendlat mellan sthlm och kiruna då eller?

Inte mer smile själv kör jag lätt över 10000mil om året.

Nu till saken, om du nu inte ha råd att köra, gå till någon bilhandlare och prövkör lite bilar för att behålla körvanan...

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Nknn
22 december 2005 ·

hehe själv kunde jag inte ens regler när jag började övningsköra första året, gick hur bra som helst ändå¨, i våran stad har man ändå egna trafikregler så smile

Men.. ja, det där låter ju bara som nå nojja du fått på skallen, tror inte det är nån risk att du råkar ut för nån olycka bara för du glömt regler..

Scorren
22 december 2005 · 186 Inlägg

Ckosworth skrev:

Scorren skrev:

Lunnajs skrev:
jag har haft körkort i drygt ett år nu.. o jag har nog kört 5-7000 mil...

//Andreas

5-7000 mil på ett år?? Har du pendlat mellan sthlm och kiruna då eller?

Inte mer smile själv kör jag lätt över 10000mil om året.

Nu till saken, om du nu inte ha råd att köra, gå till någon bilhandlare och prövkör lite bilar för att behålla körvanan...

Över 10000 mil om året? Du måste skämta... då kör du i genomsnitt sträckan Sthlm - GBG...... varje dag.....!!!

Catch me if you can!
Ckosworth Mr
22 december 2005 · 607 Inlägg

Scorren skrev:

Ckosworth skrev:

Scorren skrev:
5-7000 mil på ett år?? Har du pendlat mellan sthlm och kiruna då eller?

Inte mer smile själv kör jag lätt över 10000mil om året.

Nu till saken, om du nu inte ha råd att köra, gå till någon bilhandlare och prövkör lite bilar för att behålla körvanan...

Över 10000 mil om året? Du måste skämta... då kör du i genomsnitt sträckan Sthlm - GBG...... varje dag.....!!!

Inte riktigt men säg att jag kör i snitt 50 mil i veckan privat och 3-4 ggr så mycke i arbetet.

Så säg 48veckor x 200mil=9600mil + några hundra mil på semestern med

eller

48veckor x 250= 12000mil + semestern

Så det brukar hamna runt 10000mil om året ibland mindre, ibland mer...

En vecka i somras kom jag upp i ca 320-330mil bara i arbetet + 50 privat så du förstår kanske varför de blir många mil på ett år. Kan tilläggas att jag körde sträckan mellan Timrå-Lunda(4ggr) vilket är ca 80-85 mil(320mil) fram å tebax...

Hoppas nån förstår vad man skrivit smile

Nu vart de lite matte här också wink

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Scorren
22 december 2005 · 186 Inlägg

okej nu verkar det lite mer rimligt, då du kör mycket på jobbet... förmodligen har du väl en tjänstebil också, annars skulle du få skrota en splitterny bil efter bara några år...

Jag blev bara lite tveksam då jag trodde att du körde över 10000 mil om året privat.... nu såg jag även att du bor i västernorrland och där får man väl åka lite längre sträckor för att komma nånstans....wink

Catch me if you can!
Ckosworth Mr
25 december 2005 · 607 Inlägg

Scorren skrev:
okej nu verkar det lite mer rimligt, då du kör mycket på jobbet... förmodligen har du väl en tjänstebil också, annars skulle du få skrota en splitterny bil efter bara några år...

Jag blev bara lite tveksam då jag trodde att du körde över 10000 mil om året privat.... nu såg jag även att du bor i västernorrland och där får man väl åka lite längre sträckor för att komma nånstans....wink

Sitter och kör Lastbil därför det blir några mil...

Så jätte långt är det inte mellan städerna här, lite värre högre upp wink

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang