Installera stereon

onemore
25 december 2005 · 5 Inlägg

Hej
Jag köpte en julklapp till migsjälv, en bilstereo.
Men jag får inte liv i den, och det borde ju egentligen inte vara så svårt. Det är ISO kablar.
Jag har kopplat in mina kablar för högtalarna genom en "sockerbit".
Sen har jag bara två kablar, en ström 12V och en Jord. Dessa är anslutna, och jag har tryckt på Reset knappen på min stereo som det står att jag ska göra men det händer inget ändå.
Det verkar inte komma ström till min stereo.

Strömsladden går direkt från batteriet till stereon, och jag har kollat så det verkligen är ström i den.

Vänligen, hjälp mig!!
Tommy

Painadict Fiat Coupe 16vt
25 december 2005 · 71 Inlägg

och jordningen är kopplad rätt? om det är så kolla så att du
inte har bränt några säkringar för stereon....

danielagren
25 december 2005 · 6 Inlägg

det ska ju vara två kablar till plus(troligen röd,gul) och jord kabeln(den svarta)

onemore
25 december 2005 · 5 Inlägg

danielagren skrev:
det ska ju vara två kablar till plus(troligen röd,gul) och jord kabeln(den svarta)

Jag vet att det finns en gul oxå, men den är för minnet, behövs den verkligen? För det finns ingen i min bil, och jag vet att han som hade bilen innan hade en stereo.

//Tommy

Izual
25 december 2005 · 4 571 Inlägg

onemore skrev:

danielagren skrev:
det ska ju vara två kablar till plus(troligen röd,gul) och jord kabeln(den svarta)

Jag vet att det finns en gul oxå, men den är för minnet, behövs den verkligen? För det finns ingen i min bil, och jag vet att han som hade bilen innan hade en stereo.

//Tommy

minnes kabeln måste vara ansluten

Tuben
25 december 2005 · 238 Inlägg

har förr mig att du kopplar minneskablen till + så ska det funka altså den gula och röda från sterion till plus kablen i bilen, är inte helt säker men säkert någon annan här som vet bättre

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
25 december 2005 · 3 180 Inlägg

har själv kopplat både minnes- och "vanliga" pluskabeln till samma och det funkar finfint, så prova det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Martin 9-3 Fisketokig
25 december 2005 · 2 997 Inlägg

Nu ska nog jag hålla tyst när jag är längst ner i amatör-skalan här smile

men jag fick byta läge på säkringen bak på enheten : - - till - - :
för att det skulle fungera. Det fanns 2 lägen.

i farsans nissan funkade det i båda lägen men den tappade minnen i ett av dem och när jag hade mp3-spelaren i traktorn på sommaren så funkade den bara i det andra läget.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
henkecool SkenLaddRacing
26 december 2005 · 189 Inlägg

jag hade samma problem med min för jag trodde att man inte behvöde minnes sladden men som sagt ovan så behövs den. om du har obruten spänning till stereon så behöver du bara tvinna ihop den röda och den gula kabeln och anslut den till kabeln du har från batteriet

Rather turboshit than NO power at all.
Volvo 940 Turbo "SLR-Edition" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang