4103
Sök

Hur sätter jag fast min TPC dekal i framrutan?

557 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Hejsan, jag har skaffat mig en Turbo Performance Club dekal och undrar nu hur man sätter på den på framrutan... skulle gärna vilja veta vad man ska tänka på också. MVH...

//Jerry

557 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Säger mig ingenting hmm

//Jerry

DFFL
9 020 Inlägg
7 september 2007
Varför är det inget klister på den?

Eller är det en bård?
Isåfall så tvättar du rutan noga, tar en sprayflaska och fyller med vatten och ett par droppar såpa sen så sätter du dit dekalen lugnt och fint och pressar ut bubblorna.
Låt det torka, and thats it.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 824 Inlägg
7 september 2007
Fimpha skrev:
Hejsan, jag har skaffat mig en Turbo Performance Club dekal och undrar nu hur man sätter på den på framrutan... skulle gärna vilja veta vad man ska tänka på också. MVH...

Vilken är det du har köpt? den gul/vita , grå eller crom?

Den gul/vita måste du klippa isär så den blir i 3 delar så att orden hamnar i rätt ordning för annars blir det Turbo Club Performance

Börja med att tvätta rutan ordentligt sen är det är bara att mäta så du får den rakt och i mitten sen är det bara att ta bort papret på baksidan för bokstäverna sitter kvar på monteringspapret och när du fått dit hela dekalen så är det bara att rycka bort papret.

Jag har monterat ett antal såna här dekaler och det är inget svårt om man tar det lungt.

FireTraXX skrev:
Varför är det inget klister på den?

Eller är det en bård?
Isåfall så tvättar du rutan noga, tar en sprayflaska och fyller med vatten och ett par droppar såpa sen så sätter du dit dekalen lugnt och fint och pressar ut bubblorna.
Låt det torka, and thats it.

Det är klister och det är utskurna bokstäver.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

227 Inlägg
7 september 2007
maskera ett rakt sträck med maskeringstejp på rutan så har du något o gå på!

557 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Det är den där Crom dekalen, oc tack för alla svar smile

//Jerry

Muttley
7 september 2007
jag har den med crom, dock köpte jag fel så fick klippa bort club smile den var till en v70.

men de är inga problem att sätta dit den.

2 594 Inlägg
7 september 2007
har crome jag med det va inte svårt klipp den på tre turbo/ performence/ club  annars blir texten sne eftersom rutan buktar sen är den bara att ta av skyddsfolien trycka ut luft med tumen och sen ta bort den sista pappret som skyddar cromet

Sök