Annars kan du göra det själv och komma undan billigt om du vill, det tar ju sin stund första gången man gör det men det är helt klart värt det

Synd att du bor så långt bort annars hade jag kunnat göra det åt dig på en dag betydligt billigare än dom andra summorna i tråden.
Här har du en beskrivning som jag skrev åt en annan.
När man nollar motorn så ställer man den i nollläge, alltså ska 1 och 4 kolv stå helt i topp, man får kolla märkningarna på kammarna och i överfallen längst åt vänster till kammarna och ställa så att dom markeringarna står rakt imot varandra och sen skruva bort kamdreven.
Vad man måste riva, hmm, det är ju itne direkt lite i alla fall, ska försöka skriva allt.
1. Bort med ventilkåpan
2. Nolla motorn
3. Ta bort kamdreven
4. Plocka bort elen till spridarna, tomgångsmotorn, två jordpunkter imellan 1-2 och 3-4 insugsrör, vattentemp.
5. Ta bort tryckröret till spjällhuset
6. ta bort vattenslangarna till kupén på toppen
7. Ta bort kylaren för säkerhets skull, sitter skruvad högst upp i mitten och så i slangarna
8. Ta bort tryckröret till turbon
9. Ta bort oljeledningen in till turbon
10. Ta bort vattenledningen till turbon som går till vattenpumpen
11. Ta bort generatorremmen
12. Lossa remspännaren som sitter i två bultar mot toppen
13. Ta bort dom två bultarna som sitter i trankåpan upp i toppen
14. Lossa generatorn och lägg den bakom motorn, lämna kvar kablarna.
15. Ta bort motorfästet som sitter i toppen tillsamman med generatorfästet.
16. Ta bort den lilla bulten in i kamkedje spännaren tillsammans med fjädern och plastsaken, ta sen bort hela spännaren (är 27mm storlek på den)
17. Ta bort AC pumpen om du har en sådan och häng den åt sidan utan att lossa slangarna in i den.
18. Lossa alla topplocksbultar
19.lyft av toppen, lyft den gärna i insuget så att du får lite vinkel på den, annars riskerar du att knäcka ena kedjesläpan till kamkedjan.
Just ja, du ska tappa ut den på vatten också, sitter en plugg i botten på kylaren på vänster sida sett framifrån.