5263
Sök

Solfilm!

2 122 Inlägg
24 december 2005
jag tog formen på rutan från utsidan... sedan på rikligt med vatten och bara att kleta.

OBS tänk på vilket håll du vänter toningen om du tar formen på utsidan

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Jajjemen!
1 512 Inlägg
26 december 2005
jag tog ur rutorna ur dörrarna när ja tonade.
skitenkelt, bara tvätta av lägga på solfilmen, vänta tills de torkat sen skära rent å sen på med genomskinligt nagellack runt om så kanten inte tar i när man vevar upp å ner rutan.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

71 Inlägg
26 december 2005
Trådstartare
Manne skrev:
skitenkelt, bara tvätta av lägga på solfilmen, vänta tills de torkat sen skära rent å sen på med genomskinligt nagellack runt om så kanten inte tar i när man vevar upp å ner rutan.

Var det inte svårt att plocka ut rutorna?

//Wejn

Jajjemen!
1 512 Inlägg
26 december 2005
Wejn skrev:
Manne skrev:

Var det inte svårt att plocka ut rutorna?

//Wejn

Näe de är bara att ta bort dörr sidan, dra ur listen ur dörren (tror inte ja gjorde de på framdörrarna, kommer inte ihåg nu) själva rutan sitter bara med två clips i hissmekanismen (iaf på 740). sen är de bara att göra de omvänt när man ska ha tillbaka de. fast man får va försiktig så man inte repar sönder filmen.

style
27 december 2005
tänkte göra ett försök ikväll tror jag. ska ta bort ena rutan och ta in den i värmen sen sitta och pyssla lite kolla ifall man får till det smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
27 december 2005
helt rätt! man måste prova själv först smile
Kör du med biltemas solfilm?? de blir mkt lättare om du har i några droppar diskmedel i vattnet, då kan du dra loss den och rätta till om de blir galet.
Senast redigerat av Manne (27 december 2005)

style
27 december 2005
ojaa kan ju inte mer än misslyckas eller hur? wink
Okej tackar för tipset!
Men det blir senare i veckan garaget var upptaget nu. damn

Sök