5222
Sök

Toyota Supra 2007?

7 120 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Hittade en artikel som påstods handla om den kommande Supran.
Såhär står det:

2007 Toyota Supra
This ain't no 2.4-liter Honda four banger with 140-hp, this is a Toyota race-inspired V10 N/A engine with 500-hp on tap, with all engine architecture coming straight from their Formula One cars. You are looking at a 5.0-liter with a 9000 rpm redline and a 7-speed stick — and oh yeah, it's going to weigh less than 3000 lbs. The aerodynamics of this car are simply perfect, from the low ground effects to the centered exhaust systems for maximum efficiency.

They are saying that Ford GT and Ferrari F430 owners need to watch out 'cause when this hits the market they will be fearing something else besides the police...

http://i193.photobucket.com/albums/z31/Aerodynamik/supra07.jpg
http://www.productwiki.com/upload/images/2007_toyota_supra1.jpg

Det låter ganska grymt med tanke på Toyotas "miljö filosofi" nuförtiden.
Senast redigerat av Aerodynamik (11 juli 2007)

2 201 Inlägg
11 juli 2007
även om den är ganska maskerad så liknar den ju lexus lf-a
http://www.ultimatecarpage.com/frame.ph … arnum=2203
det var ett tag sedan den visades, över ett år

men cool är den

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 juli 2007
blir mycket spännande smile

RS
886 Inlägg
11 juli 2007
Aerodynamik skrev:
Hittade en artikel som påstods handla om den kommande Supran.
Såhär står det:

2007 Toyota Supra
This ain't no 2.4-liter Honda four banger with 140-hp, this is a Toyota race-inspired V10 N/A engine with 500-hp on tap, with all engine architecture coming straight from their Formula One cars. You are looking at a 5.0-liter with a 9000 rpm redline and a 7-speed stick — and oh yeah, it's going to weigh less than 3000 lbs. The aerodynamics of this car are simply perfect, from the low ground effects to the centered exhaust systems for maximum efficiency.

They are saying that Ford GT and Ferrari F430 owners need to watch out 'cause when this hits the market they will be fearing something else besides the police...

http://i193.photobucket.com/albums/z31/ … upra07.jpg
http://www.productwiki.com/upload/image … supra1.jpg

Det låter ganska grymt med tanke på Toyotas "miljö filosofi" nuförtiden.

1363 kg...!? och 500 hästar...mysigt värre big_smile Typiskt att bilen ska vara så maskerad big_smile men man får väl se den i sin fulla prakt så småningom då...hoppas det inte bara är en konceptbil som inte kommer släppas...

Focus RS

645 Inlägg
11 juli 2007
De där bilderna har funnits ute länge.. Flera år nu tror jag. Men visst, en V-8(eller 10a?) med 500 hästar och 9000 RPM vore riktigt kul!

Men någon supra MKV kommer det aldrig bli, iaf vad jag tror. Tror de där kommer bli en Lexus-modell om den någonsin släpps..

RS
886 Inlägg
11 juli 2007
M1cha skrev:
De där bilderna har funnits ute länge.. Flera år nu tror jag. Men visst, en V-8(eller 10a?) med 500 hästar och 9000 RPM vore riktigt kul!

Men någon supra MKV kommer det aldrig bli, iaf vad jag tror. Tror de där kommer bli en Lexus-modell om den någonsin släpps..

Tråkigt isf...skulle va roligare med en ny supra med ett toyotamärke på huven cool

Focus RS

645 Inlägg
11 juli 2007
Bostrom skrev:
M1cha skrev:

Tråkigt isf...skulle va roligare med en ny supra med ett toyotamärke på huven cool

Självklart, man kan ju alltid hoppas. smile

7 120 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
M1cha skrev:

Så kan det ju vara, för Toyota vill ju vara så "miljö-vänliga" och smarta nu förtiden hmm

Men om det blir en så fet motor tror jag det blir V10, för dem har ju såna i deras F1-bil m.m. så det finns väl ingen anledning att bygga en helt ny V8.

Sen tycker jag det är tråkigt att det inte är någon överladdning..

RS
886 Inlägg
14 juli 2007
Ferrari har inte heller nån överladdning och dom är inte tråkiga big_smile

Focus RS

2 283 Inlägg
14 juli 2007
Tycker de kan bygga likadana supror som de har gjorts innan, fast vänsterstyrda smile

R.I.P. Michael Jackson!

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
14 juli 2007
Aerodynamik skrev:
M1cha skrev:

Så kan det ju vara, för Toyota vill ju vara så "miljö-vänliga" och smarta nu förtiden hmm

Men om det blir en så fet motor tror jag det blir V10, för dem har ju såna i deras F1-bil m.m. så det finns väl ingen anledning att bygga en helt ny V8.

Toyta har en V8 i sin F1 bil. Precis som alla andra stall. Kommer inte ihåg om det finns ETT stall som fortfarande kör med V10. Men det blir ju en ny motor hur som helst. För det är väl ingen som tror att det kommer en serietillverkad V8 på drygt två liter, 700hk och varvstopp på 19000. Speciellt inte när den motorn kostar typ 368 miljoner tongue
Senast redigerat av Nasty (14 juli 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...

RS
886 Inlägg
15 juli 2007
Nasty skrev:
Aerodynamik skrev:
M1cha skrev:

Toyta har en V8 i sin F1 bil. Precis som alla andra stall. Kommer inte ihåg om det finns ETT stall som fortfarande kör med V10. Men det blir ju en ny motor hur som helst. För det är väl ingen som tror att det kommer en serietillverkad V8 på drygt två liter, 700hk och varvstopp på 19000. Speciellt inte när den motorn kostar typ 368 miljoner tongue

Jag har hört att formel 1 kör med v10 och över 800 hästar.

Focus RS

349 Inlägg
15 juli 2007
Bostrom skrev:
Nasty skrev:
Aerodynamik skrev:

Jag har hört att formel 1 kör med v10 och över 800 hästar.

reglerna andrades for ett tag sen sa dem kor med v8:or.

185 Inlägg
15 juli 2007
då jag jobbar på toyota så kan jag säga att det kommer aldrig komma någon ny supra. utan komemr det nått så är det en lexus variant av supra. tyvärr.

7 120 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Chipp_o_hoj skrev:
då jag jobbar på toyota så kan jag säga att det kommer aldrig komma någon ny supra. utan komemr det nått så är det en lexus variant av supra. tyvärr.

DOH!

Muttley
11 september 2007
fan vad ful den var,  smile mk4 är grann , men lägg av tycker ju längre in i framtiden vi går ju fulare blir bilarna nu mer. speciellt så kallade sportbilar.

4 571 Inlägg
11 september 2007
Äsh finns ju redan på blocket ^^

http://www.blocket.se/vi/13357198.htm?ca=3_s

Knappast äkta tongue

Son Of Murphy
782 Inlägg
11 september 2007
Den borde ju finnas ute så här dags, 2007 är ju snart slut! Bilderna är ju gamla och maskerade... big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

1 255 Inlägg
11 september 2007
Ska den släppas i sverige eller kommer man få importera den?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

7 120 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Anubis skrev:
Ska den släppas i sverige eller kommer man få importera den?

Jag TROR bara den kommer till UK och Tyskland i europa. Tveksamt sverige.

Sök