Markering på hastighetsmätaren?

Owzer Rallykalle och kabeltattare
19 augusti 2007 · 422 Inlägg

Markeringarn är när man skall lägga i nästa växel, eller nått sånt. Stod i alla fall så i manualen till min, kan tyvät inte kolla i den då nått svin snodde den tillsammans med min askkopp sad

Men i golfen har jag iaf streck som markering, första markeringen är ett sträck, andra är två sträck osv. sista sträcken är vid 140, då ska man lägga i 5:an.

Senast redigerat av Owzer (19 augusti 2007)

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
kevinw Övningskör
19 augusti 2007 · 51 Inlägg

Owzer skrev:
Markeringarn är när man skall lägga i nästa växel, eller nått sånt. Stod i alla fall så i manualen till min, kan tyvät inte kolla i den då nått svin snodde den tillsammans med min askkopp sad

Men i golfen har jag iaf streck som markering, första markeringen är ett sträck, andra är två sträck osv. sista sträcken är vid 140, då ska man lägga i 5:an.

Lägga i 5:an när man e uppe i 140? tihi.. jag får typ lägga i 5:an när jag ska surfa på 70

Saab 900c (1987)
pz_racing VAG entusiast
19 augusti 2007 · 277 Inlägg

Min hastighetsmätare är markerad vid 50 och 130

Senast redigerat av pz_racing (19 augusti 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
båge montör och hobby mekaniker
19 augusti 2007 · 2 672 Inlägg

Owzer skrev:
Markeringarn är när man skall lägga i nästa växel, eller nått sånt. Stod i alla fall så i manualen till min, kan tyvät inte kolla i den då nått svin snodde den tillsammans med min askkopp sad

Men i golfen har jag iaf streck som markering, första markeringen är ett sträck, andra är två sträck osv. sista sträcken är vid 140, då ska man lägga i 5:an.

brukar var markeringar på mätarhus utan varvräknare, har så på bussen, att man bör lägga ur växeln vid den markeringen... iaf vad jag har förstått!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
19 augusti 2007 · 422 Inlägg

båge skrev:

Owzer skrev:
Markeringarn är när man skall lägga i nästa växel, eller nått sånt. Stod i alla fall så i manualen till min, kan tyvät inte kolla i den då nått svin snodde den tillsammans med min askkopp sad

Men i golfen har jag iaf streck som markering, första markeringen är ett sträck, andra är två sträck osv. sista sträcken är vid 140, då ska man lägga i 5:an.

brukar var markeringar på mätarhus utan varvräknare, har så på bussen, att man bör lägga ur växeln vid den markeringen... iaf vad jag har förstått!

Huvudet på spiken! För min hade inte varvräknare standard, så det måste vara så.
Men de flesta bilar har en markering vid 50km/h.

För 50km/h är den vanligaste hastigheten för tätbebyggt område.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
simonr simoni rimnäisi
12 september 2007 · 269 Inlägg

LotL skrev:
min bmw har oxå markering på 50km/h
men min honda har markeringen på 60km/h och det kan ju knappast vara en vanlig fart i något land?

norge har väl 60 som vanlig fart va??

simoni rimnäisi
Volvo V70 (1997)
John87 Stolt Volvoägare
13 september 2007 · 4 913 Inlägg

50-markeringen har jag alltid tänkt att man inte ska ha högsta växeln (5:an i min) under 50 km/h.

Det stog nånstans att lägsta hastigheten för 5:ans växel är just 50, och så sitter det en markering där så jag trodde att dom handlade om samma sak smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang