Tjenare alla glada, jag fick en golf cl (står gl på bilen men cl i regbeviset whats up med det?) av min pappas kompis nyligen. Den är från 87 så den är skruttig därefter, med spräkt ruta (inte hål, men svår att se igenom (tegelsten)), trasig baklykta, tickande motor, läckande avgasrör och lite småtjaffs. Så nu har jag och min projektpolare äntligen flyttat bilen till hans garage och så har vi städat den noga.
Detta ska bli ett roligt projekt och vi har velat lite fram och tillbaka om hur vi ska göra, första tanken var att göra en dyngräcer med störtbåge, sportstolar och sexpunktbälten. Men sen har många tankar om hur vi nu ska göra snurrat igenom våra huvuden och nu lutar det åt att renovera upp den och få den besiktigad och i trafik och kanske slänga in lite racegrejer efteråt.
Men det jag vill ha av er är lite tips och idéer: vad skulle ni gjort om ni hade en halvskruttig, men fungerande golf cl och ca 3000:- och hur skulle ni gå tillväga?
Alla idéer och tips välkommnas

Jag ska lägga upp lite bilder på den snart...
EDIT: ps, min kompis har en fin bil, men jag tar körkort 4 oktober och har ingen bil...