3594
Sök

Fråga om uppkörning c-kort

Son Of Murphy
782 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Hade uppkörning för c-kort idag.

När det var dags för "funken" slog det slint helt i huvudet, glömde verkligen allt! sad Han frågade om först lastsäkring, visst man kunde ju det enklaste HELA vikten framåt o hälften bakåt o åt sidona. Men när han frågade vilka typer av lastsäkringar det finns, då sa det stopp! sad
Men nu behöver jag inte köra mer iaf, utan ska bara göra om "funk-provet", vilket känns skönt. Vet nu inte hur det är med betalningen, blir det fullt pris ändå? Provet lär ju inte ta mer än 10-15minuter, liksom... hmm

Har någon något tips på hur man enkelt minns grejorna inför funken?

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2007
Jag skrev upp allt och gjorde ritningar på allt.
T.ex gör en ritning över manövertjofräsen och markera och namnge sen alla grejor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Son Of Murphy
782 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
T.ex gör en ritning över manövertjofräsen och markera och namnge sen alla grejor.

Gjorde du det inför Vägverks-gubben i bilen, eller? Har hört att man kan göra så...

FreddeK
12 september 2007
men har du ingen bok att läsa då? bara undrar för i den står väl allt. det gjorde det i min och jag klara mig galant efter jag läst i den.

Son Of Murphy
782 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
men har du ingen bok att läsa då? bara undrar för i den står väl allt. det gjorde det i min och jag klara mig galant efter jag läst i den.

Jo jag har böcker, men det STÅR inte direkt hela resan för t.ex. bromsarna. Utan hälften är visat i bilder... hmm Och jag hatar att plugga och har nog aldrig kunnat... Är mer en praktiker än en teoretiker, faktiskt. sad
Har t.om. provat böcker för personer med typ dyslexi, o ändå fastnar typ 33% av allt... Man läser ju så mycket om allt, så man blandar ihop allt... :S

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2007
Mankan1978 skrev:
FireTraXX skrev:

Gjorde du det inför Vägverks-gubben i bilen, eller? Har hört att man kan göra så...

Jag gjorde det på gymnasiet.
Satt där lugnt och fint och ritade upp manöversystemet, styrsystemet, färdskrivaren (Där pekade jag bara) och matarsystemet.
Att det blev så många är för att jag bommade 3ggr på funktionsbeskrivningen, och varje gång så följde en del med till nästa gång.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Skaune
13 september 2007
ja du måste betala för en hel uppkörning. Har för mig att min körlärare då sa de iaf?

Son Of Murphy
782 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Mankan1978 skrev:
FireTraXX skrev:

Jag gjorde det på gymnasiet.
Satt där lugnt och fint och ritade upp manöversystemet, styrsystemet, färdskrivaren (Där pekade jag bara) och matarsystemet.
Att det blev så många är för att jag bommade 3ggr på funktionsbeskrivningen, och varje gång så följde en del med till nästa gång.

Vilket lyyyx!!! Jag får detta via jobbet, o chefen här tyckte vi skulle vara klara med kortet på en vecka... Bara det att veckan gav 5körlektioner var, då vi var tre stycken som gick samtidigt... Nu är han skitsur för att man inte är klar.
Man ger sig inte ut i trafiken med stor o tung lastbil utan att vara säker på sin sak... sad

Ja rita tror jag fan det blir... hmm Men får se när man får tid, bara... smile

Son Of Murphy
782 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Axor skrev:
ja du måste betala för en hel uppkörning. Har för mig att min körlärare då sa de iaf?

Fan va ruttet!!! sad Man hyr ju inte direkt någon bil, det går fort (10-15min kanske) o allt... O ändå få betala 840kr... sad

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 september 2007
varför betala såna grejjer när man kan ta c-ce korten via arbtesförmedlingen och de betalar hela kittet enda kravet att man msåte va 20+

8 912 Inlägg
14 september 2007
volvo_dude skrev:
varför betala såna grejjer när man kan ta c-ce korten via arbtesförmedlingen och de betalar hela kittet enda kravet att man msåte va 20+

AMS har som krav att man är arbetslös också om dom nu ska bekosta ett körkort, vilket jag betvivlar att alla gör. Står ingenstans att trådskaparen är arbetslös;)

Fotograf på Tierp iDag

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 september 2007
Hamilton skrev:
volvo_dude skrev:

AMS har som krav att man är arbetslös också om dom nu ska bekosta ett körkort, vilket jag betvivlar att alla gör. Står ingenstans att trådskaparen är arbetslös;)

sant men ändå  tänkte mera på att han sa att de kostade rätt mkt för typ 10-15 minuter så
fanns ju 1 gratis alternativ men ändå du har rätt

Sök