SAAB 9000 oljeläckage?

Mussie
17 september 2007 · 120 Inlägg

Jag har ett läckage på bilen men mekanikerna säger att det är väldigt vanligt på Saab och även om jag fixar det så kommer det alltid komma tillbaka.

Kan detta stämma? dem sa att saab bilarna var konstruerade så. men hursomhelst funderar jag på att lämna in den någon annanstanns.

kan jag bara få lite råd från er lärda?? vad är det för fel? brukar era saab (ni som har) också te sig på detta viset?

gamlingen
17 september 2007 · 5 198 Inlägg

VAR läker den,,,

Rushman Evolution Garage
17 september 2007 · 1 299 Inlägg

låter ju lite sådär... vart läcker det? Kan vara motorfästena som läcker oxå...

Sky´s the limit...
Mussie
17 september 2007 · 120 Inlägg

haha bra fråga? okunnig när det kommer till bilar kan inte namn. men hursomhelst så berättade denna mekanikern, det var ingen ide att fixa det, det kommer tillbaka.

vet att det svårt att få ngn hjälp när ni inte får ngt att gå på.

Mussie
17 september 2007 · 120 Inlägg

Rushman

min bil ser exakt ut som din inklusive motorhuven bara det att den är vinröd istället för röd

Markus_MR2
17 september 2007 · 761 Inlägg

jo, oljeläckage är lite av en saabsjuka. Kanske inte så konstigt då en del ytor inte har packningar orginal, tänker då närmst på transmisionkåpan för kam/balansaxlar. Sen brukar det läcka nere till höger på ventilkåpan om man står framför bilen och kollar ner på motorn..

Men att det inte är lönt att laga är skitsnack.. Jag ska göra i ordning min nu inför besiktning,, ska byta vevaxeltätning: den som går till remhjulet, samt lossa transmissionkåpan och lägga riktigt tätningsmedel (silikonbaserat), samt lossa och lägga tätningsmedel på tätningen till ventilkåpan, på ovan nämnda ställe. tar nog inte mer än en dag om man har lite mekarvana..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang