2870
Sök

backat in i en en betongpelare

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
igår så satt jag som passagerare i en bil när den krockade in i en betongpelare i ett parkeringshus senare på eftermiddagen kännde jag att nacken började bli stel och blev lite orolig. det fortsatte idag och jag ringde för att kolla upp den.
väl hos läkaren sa han att det till 99% är ingen fara så nu känner jag mig ganska lugn men måste säga att jag har riktigt stor respekt för nackskador.

detta var en smäll som skedde i ca 5km/h så detta har fått mig att få ännu mer respekt för farten.

någon som vart med om liknande?

375 Inlägg
20 september 2007
jo det där är riktigt läskigt. satt som passagerare när vi körde ner i ett djupt dike i en underkyld 90 gradare. höll ca 50-60 när vi flög över kanten och tvärstopp i andra kanten på diket. klarade oss riktigt bra med tanke på bilen knäcktes på mitten. Men jag har fått lite problem med ryggen. Det är några kotor som hoppar snett ibland (känns lite som ryggskott). men när dom väl sitter där dom ska känns det hel lugnt.

Din skada går nog över får man hoppas. Man spänner till sig i alla muskler (som en sträckning) det släpper nog om ett par dar.

127 Inlägg
20 september 2007
Det är nog ingen fara. Visst, det känns att smälla i låg fart, men det är nog inte fara. Jag har voltat med bilen, kör in i baken på en bil i hög fart och nu senast frontat en bil som stod på bredden på vägbanan. Detta gick i över 90km/h, jag tror vi fick ner bilen i runt 70 innan vi smällde dock. Jag har alltid haft ont i nacken i några dagar efteråt men nu känner jag ingenting alls. Ge det 2 månader, har det inte släppt då så får du nog kolla upp det.

Tur man kör SAAB, så man slipper skador vid krock smile

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
20 september 2007
har varit med om 3 bilolyckor.... 2 st på under 1 år.. har dock inga som helst problem med nacken idag vilket jag ör väldigt tacksam för!.....

1 gången voltade jag och farsan... (han körde)
2gången så körde jag å farsan på en stor huvudled(2 filigt+ mitträcke).. en gubbe kör ut framför oss.. han kör alltså mot rött och vi dammar in i sidan på honom i ca 70km/h...
men som sagt.. 3 gången va inge allvarligt väldigt liten krockdå min polare körde..

har haft lite änglavakt när det gäller sånt!

Team Insane Racing

1 297 Inlägg
20 september 2007
beatone skrev:
Det är nog ingen fara. Visst, det känns att smälla i låg fart, men det är nog inte fara. Jag har voltat med bilen, kör in i baken på en bil i hög fart och nu senast frontat en bil som stod på bredden på vägbanan. Detta gick i över 90km/h, jag tror vi fick ner bilen i runt 70 innan vi smällde dock. Jag har alltid haft ont i nacken i några dagar efteråt men nu känner jag ingenting alls. Ge det 2 månader, har det inte släppt då så får du nog kolla upp det.

Tur man kör SAAB, så man slipper skador vid krock smile

Det håller jag med om.. brorsan var med om en riktigt otäck olycka. Hade de inte varit för hans saab så hade han fan varit död idag.. usch.

ontopic.. klart du ska vara på din vakt! Men det behöver inte betyda att det är något bara för att du har lite ont. tänk också på att du känner efter hela tiden.. då känns det alltid lite värre.

Sök