5563
Sök

fel på dator

1 Inlägg
1 januari 2006
Trådstartare
kan någon hjälpa mig me datorn

när jag startar datorn så efter 5 sekunder så dator dör hellt
vad kan de vara

904 Inlägg
1 januari 2006
Daniel T skrev:
nät delen

berätta för mig hur du vet det?

De ska va gött å leva

904 Inlägg
1 januari 2006
bery skrev:
kan någon hjälpa mig me datorn

när jag startar datorn så efter 5 sekunder så dator dör hellt
vad kan de vara

Vad är det för dator? är det en märkes dator alltså Dell , fujitsu-siemens eller liknande?

eller är det nått du bygt själv eller köpt på nån lokal firma?

stänger den av allt när den dör så att säga eller fortsätter fläkter etc att snurra fast bilder försvinner?

Börja med att öppna burken å kolla å CPU (processor) kylflänsen + fläkten sitter som det ska å funkar. En processor som blir överhettat brukar resultera i just detta.

Annars probla plocka bort allt externt du har anslutet, så som skrivare etc.

De ska va gött å leva

Administratör
11 968 Inlägg
1 januari 2006
Det kan vara precis vad som helst.... helt omöjligt att svara på så här.

Gott nytt år.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
2 994 Inlägg
1 januari 2006
MrVain jag har ingen aning men min alkoholgrumlade skalle tänkte nått i stil med dum fråga får dumt svar. Som chrizz skriver så är det i princip omöjligt att svara på såhär. Gott Nytt År smile

En kopp av den svarta såsen...

174 Inlägg
1 januari 2006
skulle kunna säga att de nästan till 100% är nätagget som jävlas me dej!! bytte ett i en dator som va exakt som du beskriver!! funka skitbra!! sen bytte ja oxå ide-kablarna till hdd:arna o läsarna oxå för säkerhets skull!!

Säljare
341 Inlägg
1 januari 2006
gulleponken skrev:
skulle kunna säga att de nästan till 100% är nätagget som jävlas me dej!! bytte ett i en dator som va exakt som du beskriver!! funka skitbra!! sen bytte ja oxå ide-kablarna till hdd:arna o läsarna oxå för säkerhets skull!!

Min dator hade precis samma problem som hans också... och det var cpu-fläkten som hade lossnat...

Sök