när jag startar datorn så efter 5 sekunder så dator dör hellt vad kan de vara
Vad är det för dator? är det en märkes dator alltså Dell , fujitsu-siemens eller liknande?
eller är det nått du bygt själv eller köpt på nån lokal firma?
stänger den av allt när den dör så att säga eller fortsätter fläkter etc att snurra fast bilder försvinner?
Börja med att öppna burken å kolla å CPU (processor) kylflänsen + fläkten sitter som det ska å funkar. En processor som blir överhettat brukar resultera i just detta.
Annars probla plocka bort allt externt du har anslutet, så som skrivare etc.
MrVain jag har ingen aning men min alkoholgrumlade skalle tänkte nått i stil med dum fråga får dumt svar. Som chrizz skriver så är det i princip omöjligt att svara på såhär. Gott Nytt År
skulle kunna säga att de nästan till 100% är nätagget som jävlas me dej!! bytte ett i en dator som va exakt som du beskriver!! funka skitbra!! sen bytte ja oxå ide-kablarna till hdd:arna o läsarna oxå för säkerhets skull!!
skulle kunna säga att de nästan till 100% är nätagget som jävlas me dej!! bytte ett i en dator som va exakt som du beskriver!! funka skitbra!! sen bytte ja oxå ide-kablarna till hdd:arna o läsarna oxå för säkerhets skull!!
Min dator hade precis samma problem som hans också... och det var cpu-fläkten som hade lossnat...