4672
Sök

HP - Dom står för sina misstag!

Moderator+
1 081 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Jag har haft MASSOR problem med utbyte av min 23" WUXGA skärm och jag måste jag berätta hur det hela slutade.

Allt som allt tog ärendet FEM månder, och leveranser var fel och även trasiga produkter (totalt tre leveranser). Jag blev lovad kompensation för alla problem, och jag räknade väl ärligt talat med ett par biobiljetter och idag (eller ja igår) dök det ner ett brev där det stod att jag hade ett rekomenderat brev att hämta ut. Jag åkte iväg till ICA och plockade ut det och hittade innehållet nedan samt ett brev. WOW!!! Äntligen en tillverkare som får mig chockerad med deras kompensation! Nog för att jag fortfarande anser att alla problem det blivit med mitt ärende är orimliga så godtar jag dom dock när dom ger mig en kompensation som täcker dom problem det orsakat samt gör mig glad. Problem kan alla ha men så länge man står för dem ska man ha ett stort plus i kanten, HP mesar inte med sina ursäkter!

http://www.geting.se/image.php/62623-hp-is-the-shit.jpg

Så en SJUKT stor eloge till HP. Trots alla problem finns det en stor chans att mina framtida datorprodukter har en HP logga på sig smile

Vem jag?

4 767 Inlägg
22 september 2007
Kanon, skönt att det finns företag som känner till ordet kundvård fortfarande big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

511 Inlägg
22 september 2007
en fråga bara, vafan är ett riks present kort? hmm

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

Moderator+
1 081 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
www.paus.se går att använda på dom festa ställen.

Känn dig fri att använda dina PAUS Presentkort till i princip vad du än önskar dig i Sverige. Bakom PAUS Presentkort står Svensk Handel och Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare (SHR) med totalt 30.000 inlösenställen över hela landet

Vem jag?

511 Inlägg
22 september 2007
jaha där ser man, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge... fast å andra sidan så väntade du jue inte dig några pengar på posten, men men smile

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

9 108 Inlägg
22 september 2007
Fan vad nice, själv har jag väntat i 10 veckor på min inlämnade TV från Elgiganten nu, riktigt sköna ursäkter dom kommer med ibland alltså, nu har jag i alla fall skällt till mig en 42" full-HD att ha så länge.

FreddeK
22 september 2007
var det där bara en kompensation för du har fått vänta etc..och får du din skärm också då eller? isådanna fall är jag chockad.

Moderator+
1 081 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
var det där bara en kompensation för du har fått vänta etc..och får du din skärm också då eller? isådanna fall är jag chockad.

Ja en korrekt skärm fick jag för en vecka sedan, detta var kompensationen för allt strul såklart. Vore det istället för en skärm skulle jag inte varit direkt glad då den kostade en bit över 10 000kr ny smile

Till saken kanske hör att jag har 7 dagars på platsen utbyte på skärmen, så antar att dom har lite högre kompensationsgrad när det gäller sådana prylar.

Vem jag?

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 september 2007
MilleN skrev:
Fan vad nice, själv har jag väntat i 10 veckor på min inlämnade TV från Elgiganten nu, riktigt sköna ursäkter dom kommer med ibland alltså, nu har jag i alla fall skällt till mig en 42" full-HD att ha så länge.

Haha, Elgiganten kan det där med TV.

Undrar fortfarande hur många Panasonic PX70 de sålde efter att gått ut i 2 omgångar med fullsida i reklamutskick med kanonpris 3000:- billigare än bästa priserna på den modellen med det faktum att de inte fått köpt en enda apparat av panasonic big_smile

Nä, mindre seriöst företag får man leta efter...

Locka kunder till butiker kan de, på varor som de inte ens tänkt tanken på att ta hem och till priser som får dem att verka så prispressande och att vara billigast...

Är man vid någon butik så är det alltid kul att gå in och snacka. har pratat med bra många i olika butiker i den kedjan och helt klart att ingen av de jag snackat med har något vett i skallen...
Senast redigerat av Martin 9-3 (23 september 2007)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

409 Inlägg
23 september 2007
sjukt nice!

Moderator+
1 081 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
MilleN skrev:

Undrar fortfarande hur många Panasonic PX70 de sålde efter att gått ut i 2 omgångar med fullsida i reklamutskick med kanonpris 3000:- billigare än bästa priserna på den modellen med det faktum att de inte fått köpt en enda apparat av panasonic big_smile

Locka kunder till butiker kan de, på varor som de inte ens tänkt tanken på att ta hem och till priser som får dem att verka så prispressande och att vara billigast...

Är man vid någon butik så är det alltid kul att gå in och snacka. har pratat med bra många i olika butiker i den kedjan och helt klart att ingen av de jag snackat med har något vett i skallen...

Jag känner en person som köpte en PX70 till detta kanonpris, så några fick allt sin TV. Även om han fick vänta ett tag.

Vem jag?

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 september 2007
Redbull skrev:
Martin 9-3 skrev:
MilleN skrev:

Jag känner en person som köpte en PX70 till detta kanonpris, så några fick allt sin TV. Även om han fick vänta ett tag.

jasså? det var som fasen, misstänker att de gått back rejält på de, från början var det meningen att de skulle gå in med en Philips som "likvärdig" en maskin som inte alls ligger i närheten av px70.

Kollade själv genom alla butiker och det såldes inte en maskin på hela tiden jag kollade. tröttnade och köpte en PX700 istället på annat ställe, ett val som man inte ångrar.

Lite offtopic där men väldigt bra av HP att kompensera sådär.
Det jag hört om dem är bara gott, är det inom garantitiden så sköter de ärendena väldigt bra, stor tröst för mig som stod med en trasig scanner med en vecka över garantitiden lol

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök