8851
Sök

HJÄLP! stereon startar bara i första tändningsläget!

5 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
Jag har lite problem me stereon. Stereon fungerade innan men nu startar den bara när du har tändningen i första läget.  Men när du startar bilen så vill den inte starta lr nått.

tacksam för svar!  trisr köra runt i en tyst bil:(

5 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
Finns det ingen som har en susning om problemet? Kan tillägga att jag provat med en ny stereo men det är fortfarande samma problem.

10 287 Inlägg
21 september 2007
Låter som tändlåset.

Koppla på en lampa eller mätinstrument på den kabel som förser stereon med ström när du vridet på nyckeln och se vad som händer.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Har hittat felet nu. Det var glapp i tändningen som du sa. Kan jag åtgärda prblemet själv? Kan tänka mig att jag måste ha av ratten och dem flesta spakarna för att komma åt. Men har en del fritid så varför inte?

Är det möjligt eller behövs det en del specialverktyg?

Det är en seat ibiza - 00

10 287 Inlägg
24 september 2007
Du är nog rätt så körd. Nytt lås är det som behövs. Jag tvivlar starkt på att det går att åtgärda själv. Nu kan jag inte låsen i detalj med det skulle förvåna mig om själva kontaktpaketet går att köpa separat från själva låset.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
24 september 2007
Samt att det sitter troligtvis ett chip i låset som läser din nyckel som i många moderna bilar.
Hör med VAG om det går att beställa ett nytt lås till just din bil.
Och tänk på att om du byter det själv så sitter det oftast skruvat med avbrutna skruvskallar så dom får man borra eller använda fantasin på-...
Lycka till ..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök