4866
Sök

Nått jag har funderat på ett tag :/

557 Inlägg
2 januari 2006
Trådstartare
Jo jag undrar om du åker upp för ett backkrön, och det pågår vägarbete, och det finns en skylt som visar att DU ska köra först. Det är vinter och halt ute, du ser att en lastbil kmr... Du vet att lastbilen är tung, och bromsarna inte tar på samma sätt... Vem åker först? hmm det finns ingen som kan svara på den frågan. Jag personligen skulle släppa fram lastbilen då jag inte vill krocka med den hmm

Hur skulle ni göra, och jag vill gärna veta vad lagen säger om den saken, Polisen själv kan inte svara på denna fråga...

//Jerry

9 108 Inlägg
2 januari 2006
Enligt lagen har du företräde, men det finns nog ingen som är så jävla dum så dom riskerar att fronta med en lastbil eller hur.

Det är skillnad på lag och rent folkvett hehe.

SSS -12
3 217 Inlägg
2 januari 2006
Precis, det är många gånger vettet får gå före lagen... Att köra om en bil i 110 som kör i 105 på motorvägen är lagligt, men är det lönsamt? Polisen tar dig inte för att du stannar för lastbilen wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

opelmtx
3 januari 2006
Men för att till lägga så finns det alltid någon annan jävla pajas bakom dig som blir uprörd o tutar o lever fan när du stannar för lastbilen en sådan som är så stressad att han måste köra om dig nästa raksträka för han måste hem o sådan är störande  hmm

914 Inlägg
3 januari 2006
Ja men när jag gick på körskolan har jag för mig att man helst/om möjligt ska stanna för lastbilen likadant om man ska göra en vänstersväng och det ligger en stor front i din bak om möjligt kör in i en p-ficka  och låt han köra om. Man behöver inte bromsa när man kör in vid en p-ficka kommer man i 70 lr 90 så ska det finnas utrymme för att hinna bromsa ner efter att man svängt in på den. Visst är det snorhalt ute funkar det ju inte *lol* Det var de instruktioner jag fick i alla fall.

Sök