6516
Sök

Hjälp, luftbubblor i plastad låda? :S

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hej!
var ute igår i ett par timmar och plastade min ena högtalar låda till framdörren. När jag höll på så tror jag att jag såg ett par luftbubblor. Kommer dessa förstöra allt? och i så fall vad? kommer ljudet bli sämre eller blir hållbarheten sämre?
Som sagt så ska denna sitta i min framdörr.

Snälla hjälp mig! Vill verkligen inte behöva göra om allt sad

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 september 2007
jonatk skrev:
Hej!
var ute igår i ett par timmar och plastade min ena högtalar låda till framdörren. När jag höll på så tror jag att jag såg ett par luftbubblor. Kommer dessa förstöra allt? och i så fall vad? kommer ljudet bli sämre eller blir hållbarheten sämre?
Som sagt så ska denna sitta i min framdörr.

Snälla hjälp mig! Vill verkligen inte behöva göra om allt sad

Nej, de kommer inte förstöra allt. Iofs beror det lite på storleken, men några små här och där gör inget.

mvh jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

X40 Nordic
784 Inlägg
25 september 2007
OM du absolut vill ha bort dom så ta och skär bort dom och sen fyll igen hålen som blev med ny plast..

289 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
okej, tack för svaren smile och nej formen är inte så stor så det ska nog inte behöva fixas. Ska ut nu och kolla om det verkligen var luftbubblor... men tack i alla fall!

289 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Måste bara fråga en annan sak, lådan har fått till en form som jag inte planerat och det finns två lösningar för detta, antingen gjuta om HELA lådan eller slipa ner denna "extra form". Till frågan.... hur långt ner kan man slipa? har lagt ca 5 lager.... kan man utan problem slipa bort ett kanske två lager vid just detta ställe?

Sök