5019
Sök

seg dator?

375 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
Är ingen expert på datorer kan jag väl erkänna tongue Har ett litet problem. Det tar fan en halv evighet för datorn att få upp lite "fart" efter man startat den. Har hört att det kan vara många "aktiviteter"??? som är öppna som inte behöver vara det.
Hur fixar man det och hur vet man vilka som ska vara igång och inte??
Känner mig lite halvt bortkommen när man inte kan laga problemen med spärrskaft och 13 hylsa tongue

Miklen
18 september 2007
.. det går ju att rensa upp..men risken finns oxå att d blir som att motortvätta en bil som ALDRIG blivit tvättad nånstans.. JA, risken finns att datorn inte startar igen wink. Det du kan göra är att t.ex installera spybot eller adaware eller annat anti spyware program å kolla efter suspekta program.
Du kan oxå kolla vilka program som ligger under autostart mappen, även under "run" i registret genom att skriva msconfig i KÖR.. å sen välja flik autostart eller va den heter.. Sen när du ser va du ser så är google din bästa vän. Bara att söka efter filnamnen eller programmen så kan du få fram all möjlig info smile

820 Inlägg
18 september 2007
Den är seg när du startar? ta bort alla progam i autostarten som inte behövs??
Gå in i regedit och töm run, runone och run0nce mapparna ;D

Dr Snuggles
956 Inlägg
19 september 2007
Har samma problem. Fruktansvärt seg är den ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Smålänning
7 887 Inlägg
19 september 2007
Hur mycket skit installerar ni egentligen wink
Min är hur pigg och kry som helst, men jag har å andra sidan inte bytt ut det utmärkta internet explorer, Windows MediaPlayer m.m till eftermarknadsskit wink
Har dock en mediaspelare till för filerna som inte MediaPlayer tar... Men den kräver ingenting för den startar bara när man vill.

Brukar rensa bland Teporary internet files ibland, ovh radera onödigt skit. Diskrensning gör stor skillnad ibland!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Maskinförare
1 163 Inlägg
19 september 2007
Köp ny dator ? smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Trendsetter
25 september 2007
Byt RAM minne eller Procesor

263 Inlägg
25 september 2007
Min dator är med rätt seg, sköter väll inte om den dirket.. har 90 ikoner på skrivbordet....big_smile tror det kan ha lite med saken att göra...roll

Sök