6527
Sök

Ljudet försvann.

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Plötligt slutade ljudet fungera i alla fyra högtalarna samtidig. Men stereon ser ut som att den spelar vidare som vanlig. Ibland kan det komma till baka när man startar om den.

Så av detta drog jag slutsatsen att stereon var kass. Köpte en ny men det är samma problem där.

Jag har resistans mätt alla fyra kanalerna ut till högtalarna dom i bak 4ohm var och i fram knappt 5ohm. Detta tyder ju på att det inte borde vara någon kortis.

En annan sak som verkar skum är att om jag drar ut kontakten till höhtalarna och sätter i den igenn så fungerar ljudet om det är på låg volym men ökar man lite så lägger den av.

Är det någon som kan komma på vad som är fel?

2 600 Inlägg
25 september 2007
jord fel kankse eller glapp i kontakterna till stereon. men det är bara en fundering jag ha.

gör som jag kör gubba racer=)

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Jo jag funderar på jordfel. Men ine hunnit testa det än.

Om det vore glapp så skulle det ju inte sluta fungera när man höjde volymen och antagligen inte heller alla högtalare på en gång..

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 september 2007
prova att starta bilen och spela, kan få för lite ström... var så på polarens! slutade plötsligt spela så starta vi så funka dom igen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Det fungerar inte.. Det verkar komma och gå lite efter eget behag både när bilen är i gång och ej.. Funkar för det mesta inte..

21 761 Inlägg
25 september 2007
Mät på stereons strömkablar så att det är tillräcklig spänning när du spelar.

6 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Jag får testa det imorgon samtidigt som jorden.

Sök