4714
Sök

Hjälp mig hitta Sänkningssats till min 9000!!

741 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hej

Jag kan inte hitta en sänkningssats till min bil, alltså jag vill BARA byta fjädrarna, men jag hittar bara fjädrar som är 4cm kortare än orignal, jag vill bara sänka 3cm.. Någon som har en bra sida där det finns fjädrar att beställa som är 3cm kortare än original?

Mvh

1 436 Inlägg
25 september 2007
Aerofjädrarna är 20mm kortare än vanliga
Sänkfjädrar är oftast 40mm kortare än vanliga.

Varför måste du promt ha just 30mm?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

741 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Caffe skrev:
Aerofjädrarna är 20mm kortare än vanliga
Sänkfjädrar är oftast 40mm kortare än vanliga.

Varför måste du promt ha just 30mm?

Har hört att om man sänker den 4cm så ska man helst byta dämparna också, (Ja jag vet att man helst ska göra det om man sänker den överhuvudtaget) men ju mer man sänker den så större risk att man åker på och byta fjädrarna, är det inte så? och har hört att det är precis så man kommer över guppen vid stadskörning..

119 Hk/Liter
246 Inlägg
25 september 2007
jag har sänktfjädrar på min 9000 på 40 mm, och jag kommer över farthinder utan problem, har även aero dämpare på..

kör på 40 istället tongue
Senast redigerat av chrgus (25 september 2007)

Move your mind

741 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
chrgus skrev:
jag har sänktfjädrar på min 9000 på 40 mm, och jag kommer över farthinder utan problem, har även aero dämpare på..

kör på 40 istället tongue

Ahh okej, jag åker och beställer 40mm då istället smile orkar inte vela längre så det får bli 4 cm..

Men tycker ni man ska byta något mer när man endå är igång som typ Damasker och grejer? eller vad är mer bra och byta förutom dämparna?

8 913 Inlägg
25 september 2007
Se till att göra en framvagnsinställning efter ca 100mil

Fotograf på Tierp iDag

2 164 Inlägg
25 september 2007
Även om du sänker 30mm så ska du byta dämpare.
Orginal Aero sänker bara 10 mm.
Sen så rekomenderar jag GE motorsport om du ändå ska sänka och vill komma undan billigt.

MVH

F

741 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Även om du sänker 30mm så ska du byta dämpare.
Orginal Aero sänker bara 10 mm.
Sen så rekomenderar jag GE motorsport om du ändå ska sänka och vill komma undan billigt.

MVH

F

Oj oj, tack så mycket, varför hittade inte google den sidan? Tack som satan iallafall smile beställer direkt därifrån..

Hamilton: Tack för tipset, det ska jag komma ihåg att göra..

2 164 Inlägg
25 september 2007
Här är en länk som du kan hitta satsen på.
http://www.gemotorsport.se/webbutiken.html

MVH

F

OEM <3
6 957 Inlägg
26 september 2007
Har själv GE fjädrar, verkar vara vanligt bland Saabar, mkt fina fjädrar
å priset hos dom är kanon smile

OEM <3

Sök