Nokia vs Sony Ericsson

twin_cam Smålänning
22 september 2007 · 7 877 Inlägg

Har alltid haft Ericsson och SonyEricsson.
Har aldrig haft en nokia själv, men min bror hade en budgettelefon, den pajade knappsatsen på efter ett år.
Min morsa hade en 5210, som skulle vara stöttålig, men den hakade sig om man hostade...
Nu har vi alla sonyericsson, och ingen av oss har haft sörre problem.
Dessutom kan jag inte ha nått annat... Allt annat går sönder... SE är ju som stridsvagnar tongue .
Hade en Ericsson t65 innan, och hade i två år, sen bytte jag till en SE K700i. Den är den bästa telefon jag haft, och har haft nu i två år, men T65 är nog den tåligaste. Fan odödlig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Kanelbullen
22 september 2007 · 1 722 Inlägg

Nokia är ju bara bajs big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Izual
22 september 2007 · 4 571 Inlägg

Sony Ericsson,
Gillar min w850i, aldrig varit med om en stryktåligare telefon inte ens morsans gamla "hajfena" hade klarat av mina bravader på fyllan.

Nokia var ok "back in the days" nu är det inget att ha imao

__hogberg__
22 september 2007 · 1 161 Inlägg

Nokia helt klart oftast billiga o bra smile
har en N80 nu o ska förhoppningsvis byta till N93 snart smile

MeloveGolf Vw trimmare
22 september 2007 · 2 995 Inlägg

__hogberg__ skrev:
Nokia helt klart oftast billiga o bra smile
har en N80 nu o ska förhoppningsvis byta till N93 snart smile

kör också n80 haft den över ett år och den rockar än väntar dock på N95 med 8Gb hdd...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
mannen666666 preem pump
22 september 2007 · 836 Inlägg

nokia n95 är bara skit, köp den inte.
plastiga skiten med sämsta batteritiden någonsin
den nya modellen har större skärm och lär ha ännu sämre batteritid då dom inte gjort något åt kapaciteten

Senast redigerat av mannen666666 (22 september 2007)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
beta
22 september 2007 · 804 Inlägg

Har inte haft någon nokia på senare tid men min w800i gav upp helt drygt ett år efter jag köpt den, hörluren blev kass, joysticken funkade inte osv. Innan den har jag haft t68:a som jag fick lämna iväg 3 gånger, fick en ny efter det och den gav med upp direkt, sålde skiten för 400kr (när de hade nypris på 5500kr) bara för bli av med den. Kommer inte bli en SE till här iaf.

Crille666
22 september 2007 · 166 Inlägg

Nokia måste jag säga hade en 6630 innan och den funkade hur bra som helst. Nu har jag en k800i och det är bara en massa krångel med den. Högtalaren har pajat jojsticken pajade kameran gick sönder så nej aldrig mer SE.

MilleN
23 september 2007 · 9 108 Inlägg

decib3L skrev:
Jag lagar tyvärr SE. Så jag är nog rätt partisk.. hehe..

Men har en SonyEricsson S500i och jag är helnöjd.

@MilleN, kolla i p1:an och leta efter dom menyerna tongue

Jo jag vet att P1an finns men den lockar mig faktiskt inte alls smile

fredda_king Fotograf
23 september 2007 · 1 319 Inlägg

gamala ericsson 628 868 888 och dom är då defenetift odödliga har haft dom och kastade den över hela skolgården ner på asfalten och det enda som hände var att batterit hoppade lös men var ju bara att plocka upp det och fortsätta ringa:) har haft 7nokia mobiler och ingen av dom har fallit mig i smaken sen har jag haft 35st sonyericsson och dom gillar jag mkt mer vet att dom går att ringa med på skogen blandannat:)  så min röst faller då på sony ericsson helt klart bäst idag så använder jag en k810i innan det så en k750 uppgraderade den till w800 sen innan det t610 3st smile

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
MilleN
23 september 2007 · 9 108 Inlägg

fredda_king: 35st? Och du påstår att alla funkat bra? smile Varför har man 3st t610 om dom fungerar som dom ska? big_smile Håller med dig om att dom är hållbara men 35st, shit big_smile

Trendsetter
25 september 2007 ·

Sony Ericsson

Jukkas :]
25 september 2007 · 469 Inlägg

Nokia

decib3L Körv
25 september 2007 · 3 535 Inlägg

MilleN skrev:

decib3L skrev:
Jag lagar tyvärr SE. Så jag är nog rätt partisk.. hehe..

Men har en SonyEricsson S500i och jag är helnöjd.

@MilleN, kolla i p1:an och leta efter dom menyerna tongue

Jo jag vet att P1an finns men den lockar mig faktiskt inte alls smile

Hehe, du får gärna tycka vad du vill om den smile

Men jag tycker iaf den är läcker!

Truckdriving Man
moose46019 study
25 september 2007 · 772 Inlägg

p1:an är grym. pappas företag ska nu ta och köpa in ett par stycken sådana nu. efter de såg min tidigare hade de en liknade svart vitt för et xantal år sedan också sony ericsson.
aja p1:a äger så bra.

c0nne
26 september 2007 · 401 Inlägg

fredda_king skrev:
gamala ericsson 628 868 888 och dom är då defenetift odödliga har haft dom och kastade den över hela skolgården ner på asfalten och det enda som hände var att batterit hoppade lös men var ju bara att plocka upp det och fortsätta ringa:) har haft 7nokia mobiler och ingen av dom har fallit mig i smaken sen har jag haft 35st sonyericsson och dom gillar jag mkt mer vet att dom går att ringa med på skogen blandannat:)  så min röst faller då på sony ericsson helt klart bäst idag så använder jag en k810i innan det så en k750 uppgraderade den till w800 sen innan det t610 3st smile

Du har alltså haft 42 mobiler?
såg du var 20 år gammal,
det blir 2.1 mobiler per år ifall man börjar räkna från ens födelse tongue
inte illa inte illa!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
fredda_king Fotograf
26 september 2007 · 1 319 Inlägg

bytte 1gång i månaden ett tag:) vart lite väl många men det roliga är att jag har bara gjort mig av med 5st utav alla dom:) resten ligger i en låda i tvätstugan..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
MilleN
27 september 2007 · 9 108 Inlägg

fredda_king skrev:
bytte 1gång i månaden ett tag:) vart lite väl många men det roliga är att jag har bara gjort mig av med 5st utav alla dom:) resten ligger i en låda i tvätstugan..

Men hur fan kan man köpa ny mobil av samma modell flera gånger om dom knappt hunnit bli slitna? Och folk gnäller över att undersköterskor tjänar dålig, bah!!! tongue


decib3L: Jo visst är den läcker, men faktum kvarstår ju att programvaran i den mobilen har Nokia haft i åratal nu känns det som wink

Legolol
27 september 2007 · 169 Inlägg

Sony Ericsson i alla väder gillar inte nokia nu för tiden gillade nokians gammla 3330 bla men nu  nej tack

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang