3325
Sök

Anmäla skada till försäkringsbolaget?

671 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
Om man har bilen helförsäkrad och har dragit på sig en skada, men som enligt verkstaden inte kommer kosta mer än självrisken... finns det då nån poäng att anmäla skadan till försäk. bolaget?

Omvänt: finns det nån poäng att inte anmäla skadan?

Second is the first loser

Student
232 Inlägg
18 september 2007
om du inte anmäler den finns det ju ingen risk att du blir av med din försäkringsbonus

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

671 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
tror inte jag har nån bonus att bli av med...

1 833 Inlägg
18 september 2007
När dom panga min ruta anmälde jag INTE detta, då en ny ruta kostar 300 och självrisken ligger på typ 1500.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 september 2007
gör som verktaden säger, strunt i försäkring. om du inte har någon bonus, dom kan höja din försäkring premium.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 924 Inlägg
18 september 2007
Nej, finns ingen som helst poäng att anmäla det till försäkringsbolaget om du inte kommer utnyttja försäkringen, bara dumt

~ Life is short, have FUN! ~

671 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
fler synpunkter innan jag bestämmer mej?

1 436 Inlägg
19 september 2007
Skit i att anmäla till F-bolaget. Vill du ändå påtala vad som skett, så polisanmäl händelsen så blir statistiken mer rätt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

671 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
verkar som att jag skiter i det...

dessutom sa verkstaden att om der mot all förmodan skulle kosta massor så ringer dom mej innan dom lagar det så att jag har chans att anmäla det ... låter det vettigt?

8 913 Inlägg
19 september 2007
kohler skrev:

dessutom sa verkstaden att om der mot all förmodan skulle kosta massor så ringer dom mej innan dom lagar det så att jag har chans att anmäla det ... låter det vettigt?

Det låter inte "vettigt"
Ska du anmäla så måste du göra det innan du tar bilen till verkstad, går  inte att ha bilen stående på verksatd och sedan anmäla. Det är försäkringsbolaget som hänvisar dig till en verkstad.

Fotograf på Tierp iDag

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
19 september 2007
Hamilton skrev:
kohler skrev:

Det låter inte "vettigt"
Ska du anmäla så måste du göra det innan du tar bilen till verkstad, går  inte att ha bilen stående på verksatd och sedan anmäla. Det är försäkringsbolaget som hänvisar dig till en verkstad.

om du ska kontakta f-bolaget så är ska du slå sönder lite mer saker på bilen smile. om du inte vill det skulle jag skita i och kontakta dem.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

8 913 Inlägg
19 september 2007
kwansa skrev:
Hamilton skrev:
kohler skrev:

Det låter inte "vettigt"

om du ska kontakta f-bolaget så är ska du slå sönder lite mer saker på bilen smile. om du inte vill det skulle jag skita i och kontakta dem.

Ja du verkar ju simma i fel basäng...roll
Det finns ett namn på det du uppmanar till.

Fotograf på Tierp iDag

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
20 september 2007
Hamilton skrev:
kwansa skrev:
Hamilton skrev:

Det låter inte "vettigt"

berägeri? nejnej, vad har man försäkringen till om den inte ska användas tongue?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

8 913 Inlägg
20 september 2007
kwansa skrev:
Hamilton skrev:
kwansa skrev:

berägeri? nejnej, vad har man försäkringen till om den inte ska användas tongue?

Ja vad ska man svara på det? Tragiskt att det finns folk med den inställningen.

Fotograf på Tierp iDag

671 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
den ska in på Opel häristan... vad skulle försäkringsbolaget annars rekommendera?? roll

407 Inlägg
26 september 2007
Har du vållat skadan själv så ska du INTE tynga ner försäkringen med det. Alla jävlar som utnyttjar försäkringen när de inte har laglig rätt till det gör mig galen eftersom det i slutändan är gemene man som får betala i form av förhöjda premier. Ditt fall är självklart, DU ska betala själv med dina egna pengar. Även om du nu skulle försöka lura försäkringsbolaget så vore det också väldigt dumt av dig. Eftersom skadan ser ut att kosta så lite så vore bara riktigt dumt. Ett extra år utan en skada kan du tjäna in ganska snabbt.

Jag har haft körkort i 6 år och för mig så är skillnaden 15000 på min försökring. Alltså skulle jag vållat en skada i år och "tagit hjälp av" försäkringen så hade jag fått punga upp med 15 extra lökar på min försäkringen till nästa år plus att det tar tid att bygga upp sin bonus igen....

671 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
kan sumera tråden med att jag INTE anmälde skadan och är nöjd dvs. jag tjänade på att inte göra det kom jag fram till

Sök