3673
Sök

Opel Calibra 16v eller Nissan 200sx s13?

Dann3
30 september 2007
Trådstartare
Har en Opel Calibra 16v "150 hk" men funderar på en Nissan 200sx s13 i och med att några kompisar köpt sådana bilar. Men vet att dessa bilar krånglar mycket eller är sönderkörda osv men vad tycker ni? Är det en bra bil? Priserna det rör sig om är 25.000-40.000 kr.

/danne

Drifttekniker VA
580 Inlägg
30 september 2007
Krånglar och krånglar vet jag inte. Det beror på hur välskött bilen är. Ska du köpa en nissan 200sx råder jag dig till att köpa en helt orginal bil som ingen varit och skruvat sönder. Det är ett bra utgångs objekt för dig. Sen kan du börja pilla med bilen. Men då vet du åtminstonde vad man gjort med bilen. Köp inte första bästa och absolut inte den biligaste. De i den lägre prisklassen är oftast i väldigt dåligt skick. Jag köpte min helt orginal med få mil och god dokumentation. Sen körde jag på och modifierade bilen efter mitt tycke. Har inte krånglat för mig under de 3 år jag haft den förutom att jag körde sönder koplingen under en burn out men det var ju helt och hålet mitt eget fel smile

Dann3
2 oktober 2007
Trådstartare
Kollat lite på Toyota Supra mk3 nu med vilken är bäst enligt er mellan en 200sx s13 då och en Supra mk3 i prisklassen 45.000-50.000 kr?

/danne

Sök