3802
Sök

Dimljus E30 88-91?! Var kan man köpa nya?

191 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Har letat runt en stund nu utan att hittat några nya e30 dimljus! Var kan man köpa dom någonstans? Det är dom med "linsen" i dvs årsm 88-91.

(Ev. om någon har ett par begagnade liggandes som är till salu, observera att dom måste vara i utsökt bra skick om jag ska vara intresserad)

E30 325 Rösta gärna...

.......
2 655 Inlägg
2 oktober 2007
Foddaren skrev:
Har letat runt en stund nu utan att hittat några nya e30 dimljus! Var kan man köpa dom någonstans? Det är dom med "linsen" i dvs årsm 88-91.

(Ev. om någon har ett par begagnade liggandes som är till salu, observera att dom måste vara i utsökt bra skick om jag ska vara intresserad)

hehe letar dimmisar ja me tongue. men de ska ju finnas på bmw, tror ev mekonomen kan få hem oxo, desutom e dom billigare där än på bmw...

191 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Funderar på att tillverka en slags plexiglasskiva eller glasskiva att montera framför dom som skydd.

Finns det inga att köpa på internet?! Nån utländsk sida kanske? Dessa dimljus är svåra att få tag i verkar det som vilket är konstigt med tanke på hur utsatt dem sitter.

Har inte ringt BMW ännu men vad tar dom i runda slängar?

Vore fantastiskt om mekonomen har! Kan någon bekräfta detta?

E30 325 Rösta gärna...

191 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Enligt den här tråden ska det finnas utbytesglas i plast att köpa.

Egentligen är det glasen jag är ute efter på ena sidan. Förarsidan var dock helpaj.

E30 325 Rösta gärna...

191 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Hittade "utbytes" glaset i plast, men det är endast till för de äldre dimljusen (de fyrkantiga)

Denna sida säljer bya ZKW foglights  för ca $171 styck (!)
http://www.pelicanparts.com/BMW/catalog … te_pg5.htm

Billigare alternativ?!

E30 325 Rösta gärna...

.......
2 655 Inlägg
2 oktober 2007
jadu, ja vet inte alls, men kolla om mekonomen kan ta hem, dom får ju tag på de mesta, om de inte finns orginal så ska de ju alltid finnas pirat som e lika som orginal fast billigare. låter konstigt att dimljus av alla delar skulle va slut hmm...

191 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
mekonomen hade inte... sad

E30 325 Rösta gärna...

.......
2 655 Inlägg
2 oktober 2007
Foddaren skrev:
mekonomen hade inte... sad

okej de va synd sad. men de e väl bara att kolla på bmw då hmm...

191 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Hittade en kille som sålde "nya i kartong" dvs begagnade men oavända för 3000kr (!!!!). Folk måste skoja. Det blir fan billigare att köpa en hel bil och plocka av. *upprörd*

E30 325 Rösta gärna...

.......
2 655 Inlägg
2 oktober 2007
haha men va i hel... ja mena de, får ju själv hit en 88 reservdels bil till helgen, 1000kr allt fungerar förutom att den inte startar pga trasig styrbox. hoppas dim ljusen e hel på den så ja kan ta där ifrån...

191 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
Det är sjukt. Ingen som säljer begagnade till ett VETTIGT pris?

Jäkligt konstigt att det inte ens finns reservglas att köpa till en sådan utsatt detalj som dimljus.

http://www.autohausaz.com/secure/PartImages/63171385945.jpg

Det billigaste jag hittat är helt nya för 1800kr paret.
http://www.dealtime.com/xDN-Auto_Parts_ … --zkw-325i
Hittar jag inget billigare innan mitten av november så köper jag dom på länken ovan.
Senast redigerat av Foddaren (2 oktober 2007)

E30 325 Rösta gärna...

Sök