Trängselskatten, betala för någon annan?

skallman
1 oktober 2007 · 91 Inlägg

Har nyligen fått brev att ja har en del obetald trängselskatt, vilket är helt omöjligt. Troligtvis så har någon manipulerat sin regplåt och ändrat den till mina nummer/bokstäver.

Någon som vet vad man kan göra? Dom på Vägverket lär ju skita i detta, eller?

Har dom kvar film/bild på själva momentet då dom "fotar" när bilen passerar?

Då kanske man kan se att det inte är min bil, utan någon annan. Är det möjligt att dom skulle luska fram det?

Eller sparar dom inte sådan information?

Jag bor inte ens i stockholm, jag bor 300km ifrån.

Än så länge är det inte mycket, men det kan senare handla om stora belopp, känns surt att även pröjsa ett par tjugor för någon annan.

Sushikocken Sleeper
1 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

nu bor jag ju där det inte finns trängselskatt men är det inte nått chip man har i bilen som 08:or hur fan gör dem med övriga då? har ju vart i stockholm då det vart trångt men jag har då inte fått nån trängsellapp?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
skallman
1 oktober 2007 · 91 Inlägg

Inget chip, dom fotar bara din regplåt, sedan har du 14 dar på dig att betala, gäller alla.

Det var en dosa förr, som användes som autogiro, men den är nu borta.

Alister schtek
1 oktober 2007 · 478 Inlägg

Vad kan man göra för att regplåten inte ska hamna på bild? finns det någo plastfilm mankan köpa och trä över?

fritzo
2 oktober 2007 · 123 Inlägg

Du kan bocka till en "keps" till regskylten, vad jag har hört räcker det med 5 cm för att kamerorna inte ska kunna se skylten.
Är också lagligt då man ser skylten utan problem framifrån. inte för att uppmana till att folk skiter i skatten men prova med det big_smile

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 oktober 2007 · 5 650 Inlägg

vad jag har sett finns de skylt kespar och köpa på www.blueride.se tror ja de va ej säker
men där jag hittade såna förut fanns de film och se hur laglig den e enligt lagen så fåru göra hur du vill bara skylten syns framifråndvs om man står tex typ 1 par meter framför bilen
och hela reg nret syns så de är fullt lagligt
för på den filmen frågade de en trafik snut och han sa att de va fullt lagligt så
fast de kanske ändrar relgerna för lr senare i dont know

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Alister schtek
2 oktober 2007 · 478 Inlägg

Okej tack! ananr sär detju bara böjja till någonting lixom.. men det e väll att fixa en keps till plåtarna  sen kör man igenom tullarna och se romm an får en fakturapåminellse hem i brevlådan?wink Tack.

JonasPLind
2 oktober 2007 · 820 Inlägg

Detta inriktar sig inte till trådskaparen utan till dom andra som skrivit i tråden.
Trådskaparen borde prata med någon i stockholm på vägverket eller omdet är stockholms stad som har hand om trängselskatten. neutral


SNÅLA JÄVLAR!!!!

Alister schtek
2 oktober 2007 · 478 Inlägg

det handlar inte om att man e snål eller ej är en principsak förmånga, inte så kul att bli kontrollerad på det viset, speciellt inte när regeringen ljuger och har sig. Tkr trängselskatten är åt helvete.

JonasPLind
2 oktober 2007 · 820 Inlägg

Alister skrev:
det handlar inte om att man e snål eller ej är en principsak förmånga, inte så kul att bli kontrollerad på det viset, speciellt inte när regeringen ljuger och har sig. Tkr trängselskatten är åt helvete.

Men att regeringen ljuger är ju ingen nyhet direkt. wink

Brådhis * Voff voff *
2 oktober 2007 · 10 315 Inlägg

skallman skrev:
Har nyligen fått brev att ja har en del obetald trängselskatt, vilket är helt omöjligt. Troligtvis så har någon manipulerat sin regplåt och ändrat den till mina nummer/bokstäver.

Någon som vet vad man kan göra? Dom på Vägverket lär ju skita i detta, eller?

Har dom kvar film/bild på själva momentet då dom "fotar" när bilen passerar?

Då kanske man kan se att det inte är min bil, utan någon annan. Är det möjligt att dom skulle luska fram det?

Eller sparar dom inte sådan information?

Jag bor inte ens i stockholm, jag bor 300km ifrån.

Än så länge är det inte mycket, men det kan senare handla om stora belopp, känns surt att även pröjsa ett par tjugor för någon annan.

Ring till Vägverkets kundtjänst för trängselskatt och begär hem bilder på "dina" passager! Detta är kostnadsfritt och tar 3-4 dagar! Passa även på att diskutera ditt problem med dom! Med största säkerhet är du inte den första som råkat ut för detta och dom vet säkert hur du ska gå till väga!

Lycka till!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
carroll
3 oktober 2007 · 174 Inlägg

Alister skrev:
det handlar inte om att man e snål eller ej är en principsak förmånga, inte så kul att bli kontrollerad på det viset, speciellt inte när regeringen ljuger och har sig. Tkr trängselskatten är åt helvete.

aaa o du tror du är ensam om att tycka de?
o ni ska ju slippa undan o då alla andra ska betala, skattesmitare... ni vet att de är olagligt att åka omkring så? hoppas snuten tar er.........

Audi S4 (2005)
Alister schtek
3 oktober 2007 · 478 Inlägg

Nää, jag vet att jagä  inte är ensam om det, det finns itne helelr någon lag som säger att man inte får skyla regplåten uppifrån. Ja, hoppas snuten tar oss onda dumma mäniskor!big_smile

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
3 oktober 2007 · 1 781 Inlägg

finns en lag som säger att du inte får ha utstickande föremål på karossen som kan skada andra vilket en "keps" kan!

Team Insane Racing
carroll
3 oktober 2007 · 174 Inlägg

Alister skrev:
Nää, jag vet att jagä  inte är ensam om det, det finns itne helelr någon lag som säger att man inte får skyla regplåten uppifrån. Ja, hoppas snuten tar oss onda dumma mäniskor!big_smile

alltså du kan åka fast o få böter om snuten ser dig köra omkring med en sån för de är som ett bedrägeri du gör.... är du med i tanken?

Audi S4 (2005)
Kesler
3 oktober 2007 · 3 650 Inlägg

Malm3n skrev:
finns en lag som säger att du inte får ha utstickande föremål på karossen som kan skada andra vilket en "keps" kan!

inte om den är av papp:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang