6365
Sök

va kan man göra för att skydda sin bil in för kommande saltvinter ?

2 594 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
tjena är helt kass me lackskydd mm men vill skydda min bil så den klarar saltet i vinter va kan man göra har hört mo lackförsegling mm men vet inte hur det funkar mm nån som har nå goa tips?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
5 oktober 2007
Har du garage? Om så är fallet är det bästa sättet att spola av bilen, åtminstone från knähöjd o neråt, (helst med varmvatten) o sedan in i garaget.
Se till att smörja dörrlister med siloconespray samt låsen med låsolja före spolning.
Senast redigerat av GT90 (5 oktober 2007)

Thorssa
5 oktober 2007
en ordentlig vaxning med lackförsegling skadar ju aldrig. Sen kan du ju göra en underredesbehandling också. Under vintern är det förstås viktigt att tvätta ofta och noggrant och dessutom att spola av bilen undertill för att rosten inte ska hinna få fäste.

2 594 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Thorssa skrev:
en ordentlig vaxning med lackförsegling skadar ju aldrig. Sen kan du ju göra en underredesbehandling också. Under vintern är det förstås viktigt att tvätta ofta och noggrant och dessutom att spola av bilen undertill för att rosten inte ska hinna få fäste.

ok hur funkar det där med lackförsegling ?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 oktober 2007
ställ undan den över vintern wink haha närå men tvätta noga och ofta... försök gärna spola av den under och så ibland också smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Thorssa
5 oktober 2007
ghost_boy83 skrev:
Thorssa skrev:

ok hur funkar det där med lackförsegling ?

Om du är osäker hur du ska gå tillväga så rekommenderar jag dig att lämna in bilen. Kirres Bilvård skulle jag rekommendera de har ganska humana priser. De rekondar alla BMWs bilar t.ex. Ligger på Kuben mellan BMW och Ford.

Sök