855 turbo problem

Deddee
4 oktober 2007 · 24 Inlägg

Har nyligen köpt mig en 855! den gick hur bra som helst och drog iväg som ett skott smile
men så helt plötsligt började den ladda bara hälften av va den gjorde innan. Den brukade ladda orginal mätaren ut! och nu känns som bilen kväver sig själv och kan hacka fram..hmm Det är inga problem när man kör lugnt , då går den som den ska. men när man ska dra på och turbon ska börja arbeta lite uppstår detta.  Nån som vet va det kan va för fel? eller vart jag kan börja kolla nånstans?

Tacksam för svar! /deeddee

Senast redigerat av Deddee (5 oktober 2007)

John87 Stolt Volvoägare
4 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Läckage är min gissning.

Kolla om det läcker nåt som gör att turbon tappar ladd.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Deddee
4 oktober 2007 · 24 Inlägg

Jag är inte så haj på de här med turbo. men ja har letat o letat, men hittar inget fel :S
nån som kan säga lite mer exsakt vart ja ska kolla lr om de e nåt fel som brukar uppstå?
Så ja har nåt att gå på..
Tack på förhand deeddee

Senast redigerat av Deddee (5 oktober 2007)

Rally86 Skåne
4 oktober 2007 · 269 Inlägg

kolla alla slangarna till tryckrören! Säkert en sådan slang som gått sönder!

Man lever bara en gång......
Deddee
5 oktober 2007 · 24 Inlägg

Hittar inga trasiga slangar :s Men det är olja på undersidan turbon.. ser inte vart det kommer ifrån hmm

Deddee
5 oktober 2007 · 24 Inlägg

Hjälp ? :d

Clayton
5 oktober 2007 · 80 Inlägg

Tryckslangen som går in i insuget har en delning  som brukar spricka på undersidan, Har gjorde det 2ggr på min bil. Kolla den.

/clayton

Deddee
5 oktober 2007 · 24 Inlägg

Jag e inte så haj på turbo.. ingen som har en bild eller nåt? så ja vet vart ja ska leta´tongue
eller beskriva?

ESTRANDBERG88 Hojmek
5 oktober 2007 · 748 Inlägg

Ha bilen igång åsså ber du någon gasa eller så gasar du själv med gasrullen. Har du en läcka någonstans så bör du höra den. Olja under turbon det bör du kolla upp, kan vara någon packning som gett upp.

mvh

Clayton
5 oktober 2007 · 80 Inlägg

http://rapidshare.com/files/60436083/Tr … g.jpg.html

Lite dåligt gjort med du förstår nog smile

/Clayton

Deddee
5 oktober 2007 · 24 Inlägg

hehe AA det va bättre en inget smile
Tack!!

ThomasH_gg
5 oktober 2007 · 48 Inlägg

Låter ju som ett leka på trycksidan som alla andra skriver, Ta en flaska med diskmedel och vatten och spruta på alla dryckrör när du sedan gassar så kommer det massa bubblor om det är något smile annas så kan det vara så att det är något fel i datorn för då går den ner på grundtryck på runt 0,3-0.4bar, kan vara så att lambasonden krånglar eller lmm, Lättas om du inte hittar något fel på tryckrören är ju att läsa av databoxen.
Volvo 850 har väll en liten diod som blinkar olika för olika fel? Läs vad som är fel isf.

Hoppas det löser sig.

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Deddee
5 oktober 2007 · 24 Inlägg

Ok smile tack för alla bra svar!
Men hur läser man av den där boxen då? det e den som sitter vid spolarvätskan va? :S tongue
tack ohej

ThomasH_gg
5 oktober 2007 · 48 Inlägg

Har kollat under huven på en 850 och komemr inte ihåg riktigt vart den satt, men sitter den inte fram på västersida av motorumet.
Öppnar du locket och vrider som nyckelen så blinkar väll den om det finns någor fel i databoxen.
Sen är det bara kolla med någon kunning på 850 som hjölper dig att läsa av blikningarna.

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
John87 Stolt Volvoägare
5 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Mr_Player skrev:
Har kollat under huven på en 850 och komemr inte ihåg riktigt vart den satt, men sitter den inte fram på västersida av motorumet.
Öppnar du locket och vrider som nyckelen så blinkar väll den om det finns någor fel i databoxen.
Sen är det bara kolla med någon kunning på 850 som hjölper dig att läsa av blikningarna.

Den sitter precis bakom framlyktan i motorutrymmet.
På vänster sida om man tänker sig att man sitter i förarstolen.
Står man framför motorn så blir den på höger sida om jag inte minns fel.

"Deddee":
Har du Haynes bok för Volvo 850? Där står precis allt om alla felkoder.
Finns på några sidor också, men är lite för lat för att leta fram en och länka till tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang