3554
Sök

Vilken saab 9000 modell ska man ha?

304 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Hei
Jag har funderat på en saab 9000 som förstabil. Vilken modell eller årsmodell ska man ha? eller akta sig för?
Vilket motoralternativ är bäst/minst problem? Det är då turbo-modellerna jag kollat på.

MVH Albin

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

preem pump
836 Inlägg
5 oktober 2007
som jag ser det så är cs:n snyggast
köper du en aero får du det snabbaste med skönast stolar och snyggaste kjolpaketet
men 97 kom jubileum  och 98  kom classic som även dom har aerons kjolar oavsett motor alternativ
köper du som jag 2,0t så får du billigast försäkring och med ett chip så går den bättre än en original aero
men om du planerar att trimma så rekommenderar jag att du köper en 2,3. mycket bättre koppling på dom samt mycket mer vrid om du trimmar
Senast redigerat av mannen666666 (5 oktober 2007)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

7 100 Inlägg
5 oktober 2007
du kan ju börja med en med en 9000 i eller cd som första bil!
men annars 2,3 turbon

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

304 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
mannen666666 skrev:
köper du en aero får du det snabbaste med skönast stolar och snyggaste kjolpaketet
men 97 kom jubileum  och 98  kom classic som även dom har aerons kjolar oavsett motor alternativ
köper du som jag 2,0t så får du billigast försäkring och med ett chip så går den bättre än en original aero
men om du planerar att trimma så rekommenderar jag att du köper en 2,3. mycket bättre koppling på dom samt mycket mer vrid om du trimmar

okii de lät bra för jag är inte ute efter nån extrem motor runt 200hk klarar jag mig med tongue

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

preem pump
836 Inlägg
5 oktober 2007
albin715 skrev:
mannen666666 skrev:

okii de lät bra för jag är inte ute efter nån extrem motor runt 200hk klarar jag mig med tongue

i 2,0t som jag har är det 150 original men med chip och magnetventil (vilket ingår och är ett måste) så får du 237hk mot aerons 225

i 2,3:an är det 170ltt och 200 i fulltryckarn

dessa 3 modeller har samma turbo garret t25 efter årsmodell -92 om jag inte har helt fel
aeron har en tdh04 som är större och pallar mer mos

men som sagt cs är den du ska satsa på cd är myckt fulare ju
Senast redigerat av mannen666666 (5 oktober 2007)

3 295 Inlägg
5 oktober 2007
köp min.. info finns i mitt garage!!

preem pump
836 Inlägg
5 oktober 2007
Slave_joe skrev:
köp min.. info finns i mitt garage!!

jag skulle inte tvekat en sekund om jag var i bil bytar tagen kan jag säga

Sök